Thursday 12 October 2017

Forex Forhandler Medlem


Møt Forex-forhandlerne En Forex-forhandler kan defineres av følgende beskrivelse: En forex-forhandler er et firma eller en person som lever av å kjøpe valuta i valuta fra en fest, og selger den til en annen. Forex forhandlere får forskjellen mellom kjøpesummen og salgsprisene. Denne forskjellen kalles også spredningen. Sprer blir målt i pips. Valutahandlere kan også defineres som enhver finansiell enhet eller institusjon som har fått tillatelse fra Forex-reguleringsorganet til å fungere som valutaveksler, som handler om handel med utenlandsk valuta. Hvert land vil ha sin egen Forex regulator for å sikre at alle Forex trading er over bord og bare. I USA er dette reguleringsorganet kjent som National Futures Association (NFA). NFA regulerer det amerikanske Forex FX-handelsforhandlermarkedet ved å sende Forex-forhandlere til strenge screeningsforhold når de registreres som Forex-forhandlere og håndheve Forex-regler når handelsmenn er godkjent. Valutamarkedet er beskyttet mot ulovlige aktiviteter, for eksempel bedrageri, ved å håndheve strenge regler for Forex-forhandlere. NFA ble etablert i 1982 og har siden begynnelsen vært ansvarlig for alle regulerings - og revisjonsoppgaver av valutahandelsforhandlere som er involvert i Forex-avtaler på vegne av allmennheten. Medlemskap til NFA er obligatorisk, og det er ulovlig for enhver autorisert Forex-forhandler å samhandle i virksomheten med et ikke-NFA-medlem. Årlig avgift for å være en Forex forhandler på Forex trading markedet kan være veldig dyrt. Ulike avgifter må betales årlig for å bli en autorisert Forex-forhandler. En rekke straffer er også satt på plass, for de valutahandelhandlerne som ikke betaler sine årlige Forex-avgifter til tiden. En Forex meglere er for det meste agenter som handler i utenlandsk valuta på vegne av sine kunder, mens en forhandler handler som rektor og handler i valuta valuta for egen regning. Valutamarkedsforhandlere er forskjellige fra valutamarkedene i at Forex-forhandlere opptrer som en rektor i en transaksjon. En Forex-forhandler tar ansvar for eiendeler og er utsatt for lagerrisiko. En valutamarkedsforhandler forhandler bare og letter handel på vegne av en klient. Større meglerhandel vil handle som både meglere og regjeringer, og derfor blir de noen ganger referert til som meglerforhandlere. Valutahandlere vil håndtere sine kunder på ulike måter, men de er alle bundet av samme høyere Forex-reguleringsorgan. Valutahandlere bør derfor kunne gi deg sin økonomiske politikk skriftlig. Når du bestemmer deg for en Forex-forhandler, er det viktig å se på hans eller hennes erfaring og avgifter. Det er viktig å gjøre riktig forskning når man bestemmer seg for en valutahandel. Husk at det å finne valutautvekslingsforhandlere med en utmerket spredepolitikk kan føre til større utbetalinger, og at det er mange valutahandel forhandlere å velge mellom. Ved bruk av dette nettstedet anses du å ha lest og godkjent følgende vilkår og betingelser: Følgende terminologi gjelder disse vilkår og betingelser, personvernerklæring og ansvarsfraskrivelse og eventuelle eller alle avtaler: klient, deg og din refererer til deg, personen som har tilgang til denne nettsiden og godtar vilkårene og betingelsene for selskapet. Selskapet, Oss, Vi og Oss, refererer til vårt firma. Parti, partier eller oss refererer til både kunden og oss selv, eller enten kunden eller oss selv. Alle vilkår refererer til tilbudet, aksept og betaling av betaling som er nødvendig for å gjennomføre prosessen med vår hjelp til Kunden på den mest hensiktsmessige måte, enten ved formelle møter med fast varighet eller på annen måte, for det uttrykte formål å møte Klienter trenger med hensyn til levering av Companys oppgitte servicesprodukter, i samsvar med og underlagt gjeldende engelsk lov. Enhver bruk av terminologien eller andre ord i singular, flertall, kapitalisering og / eller heshe eller de er tatt som utvekslingsbar og derfor som referanse til det samme. Vi er forpliktet til å beskytte personvernet ditt. Autoriserte ansatte innen selskapet på grunnlag av å kjenne grunnlag, må bare bruke informasjon samlet fra individuelle kunder. Vi gjennomgår kontinuerlig våre systemer og data for å sikre best mulig service til våre kunder. Stortinget har skapt spesielle lovbrudd for uautoriserte tiltak mot datasystemer og data. Vi vil undersøke slike handlinger med sikte på å påtale og eller ta sivile tiltak for å få erstatning for de ansvarlige. Vi er registrert i databeskyttelsesloven 1998 og som sådan kan eventuelle opplysninger om Kunden og deres respektive Kundeopplysninger sendes til tredjepart. Klientopplysninger betraktes imidlertid som konfidensielle og vil derfor ikke bli videresendt til noen tredjepart, bortsett fra Financial Magnates. hvis det juridisk kreves å gjøre det til de aktuelle myndighetene. Vi vil ikke selge, dele eller leie dine personlige opplysninger til noen tredjepart eller bruke e-postadressen din for uønsket post. Eventuelle e-poster sendt av dette firmaet vil bare være i forbindelse med levering av avtalte tjenester og produkter. Ansvarsfraskrivelse Utelukkelser og begrensninger Informasjonen på dette nettstedet er gitt på grunnlag av. I det omfang det er tillatt i henhold til loven, utelukker dette firmaet: Alle garantier og garantier knyttet til dette nettstedet og dets innhold, eller som er eller kan leveres av noen tilknyttede selskaper eller andre tredjeparter, inkludert i forbindelse med eventuelle unøyaktigheter eller utelatelser på denne nettsiden andor Companys litteratur og ekskluderer ethvert ansvar for skader som oppstår ut fra eller i forbindelse med din bruk av denne nettsiden. Dette inkluderer, uten begrensning, direkte tap, tap av forretninger eller fortjeneste (om tapet av slik fortjeneste var forutsigbar, oppstod i normalforløp eller du har rådet dette selskapet om muligheten for et slikt potensielt tap), skade forårsaket til din datamaskin, dataprogramvare, systemer og programmer og dataene derav eller andre direkte eller indirekte, følgeskader og tilfeldige skader. Finansmagnetene utelukker imidlertid ikke ansvar for død eller personskade forårsaket av uaktsomhet. Ovennevnte eksklusjoner og begrensninger gjelder kun i den grad loven tillater det. Ingen av dine lovbestemte rettigheter som forbruker er berørt. Vi bruker IP-adresser for å analysere trender, administrere nettstedet, spore brukerbevegelser og samle bred demografisk informasjon for samlet bruk. IP-adresser er ikke knyttet til personlig identifiserbar informasjon. I tillegg, for systemadministrasjon, registrering av bruksmønstre og feilsøkingsformål, logger våre webservere automatisk standard tilgangsinformasjon, inkludert nettlesertype, tilgangstidspost, e-postadresser og forespørselsadresse. Denne informasjonen deles ikke med tredjeparter og brukes kun i dette firmaet etter behov. Eventuelt identifiserbar informasjon relatert til disse dataene vil aldri bli brukt på noen måte annerledes enn det som er angitt ovenfor uten din eksplisitte tillatelse. Som de fleste interaktive nettsider bruker denne Companys nettside eller Internett-leverandør informasjonskapsler slik at vi kan hente brukerdetaljer for hvert besøk. Cookies brukes i enkelte områder av nettstedet vårt for å aktivere funksjonaliteten til dette området og brukervennlighet for de som besøker. Lenker til dette nettstedet Du kan ikke opprette en link til en hvilken som helst side av denne nettsiden uten vårt skriftlige samtykke. Hvis du lager en kobling til en side på denne nettsiden, gjør du det på egen risiko, og utelatelsene og begrensningene som er angitt ovenfor, gjelder for din bruk av dette nettstedet ved å koble til det. Lenker fra denne nettsiden Vi overvåker ikke eller vurderer innholdet på andre partys nettsteder som er knyttet til fra denne nettsiden. Meninger som er uttrykt eller materiale som vises på slike nettsteder, deles ikke nødvendigvis eller godkjennes av oss og bør ikke betraktes som utgiver av slike meninger eller materiale. Vær oppmerksom på at vi ikke er ansvarlige for personvernspraksis eller innhold av disse nettstedene. Vi oppfordrer våre brukere til å være oppmerksomme når de forlater nettstedet vårt for å lese personvernerklæringene for disse nettstedene. Du bør evaluere sikkerheten og troverdigheten til noe annet nettsted som er koblet til dette nettstedet eller besøkt gjennom dette nettstedet selv, før du gir deg personlig informasjon. Dette firmaet aksepterer ikke noe ansvar for tap eller skade på noe som helst måte, uansett hva som oppstår som følge av din opplysning til tredjepart av personlig informasjon. Opphavsrett og andre relevante immaterielle rettigheter finnes på all tekst relatert til Companys tjenester og hele innholdet på denne nettsiden. Alle rettigheter reservert. Alt materiale som finnes på dette nettstedet er beskyttet av USAs lov om opphavsrett og kan ikke reproduseres, distribueres, overføres, vises, publiseres eller sendes uten forhånds skriftlig tillatelse fra Finance Magnates. Du må ikke endre eller fjerne varemerker, opphavsrett eller annen varsel fra kopier av innholdet. All informasjon på denne siden kan endres. Bruken av dette nettstedet innebærer godkjenning av brukeravtalen. Vennligst les vår personvernpolicy og juridisk ansvarsfraskrivelse. Handel med valuta på margen gir høy risiko og kan ikke være egnet for alle investorer. Høy grad av innflytelse kan virke mot deg så vel som for deg. Før du bestemmer deg for å handle utenlandsk valuta, bør du nøye vurdere investeringsmålene dine, nivået på erfaring og risikovillighet. Muligheten er at du kan opprettholde et tap av noen eller hele din opprinnelige investering, og derfor bør du ikke investere penger som du ikke har råd til å tape. Du bør være oppmerksom på alle risikoene knyttet til valutahandel og søke råd fra en uavhengig finansiell rådgiver hvis du er i tvil. Meninger som uttrykkes ved Magnagner er de som er av de enkelte forfattere, og representerer ikke nødvendigvis oppfatningen fra Fthe selskapet eller dets ledelse. Finance Magnates har ikke bekreftet nøyaktigheten eller grunnlaget for noen krav eller uttalelser fra noen uavhengig forfatter: feil og utelatelser kan forekomme. Eventuelle meninger, nyheter, undersøkelser, analyser, priser eller annen informasjon på dette nettstedet, av Finans Magnates, dets ansatte, partnere eller bidragsytere, er gitt som generell markedskommentar og utgjør ikke investeringsrådgivning. Finance Magnates vil ikke akseptere ansvar for tap eller skade, inkludert, men uten begrensning, tap av fortjeneste, som kan oppstå direkte eller indirekte fra bruk av eller tillit til slik informasjon. Ingen av partene skal være ansvarlig for den andre for enhver manglende forpliktelse i henhold til en avtale som skyldes en begivenhet utenfor denne partens kontroll, inkludert men ikke begrenset til noen Guds lov, terrorisme, krig, politisk opprør, opprør, opprør sivil uro, handling av sivil eller militær myndighet, opprør, jordskjelv, flom eller annen fysisk eller menneskelig personlighet som ble gjort utenfor vår kontroll, noe som medfører at avtalen eller kontrakten ble sagt opp, eller som det med rimelighet kunne vært planlagt. Enhver part som er berørt av en slik begivenhet, skal straks underrette den annen part om det samme og skal bruke alle rimelige forsøk på å overholde vilkårene og betingelsene i en avtale som er inkludert heri. Hvis noen av partene ikke insisterer på strenge resultater av enhver bestemmelse i denne eller noen avtale eller at en av partene ikke har utøvd noen rett eller rette som det, han eller de har rett til, skal ikke utgjøre et frafall og skal ikke forårsake en reduksjon av forpliktelsene i henhold til denne eller noen avtale. Ingen frafall av noen av bestemmelsene i denne eller noen avtale skal være effektiv med mindre det uttrykkelig erklæres å være slik og signert av begge parter. Varsel om endringer Selskapet forbeholder seg retten til å endre disse betingelsene fra tid til annen slik det passer, og din fortsatte bruk av nettstedet vil bety at du aksepterer enhver tilpasning av disse vilkårene. Hvis det er noen endringer i vår personvernpolicy, vil vi kunngjøre at disse endringene er gjort på vår hjemmeside og på andre sentrale sider på nettstedet vårt. Hvis det er noen endringer i hvordan vi bruker Personlig Identifiserbar informasjon fra våre nettsider, vil det bli gjort beskjed via e-post eller post til de som berøres av denne endringen. Eventuelle endringer i vår personvernpolicy vil bli lagt ut på vårt nettsted 30 dager før disse endringene finner sted. Det anbefales derfor at du regelmessig leser denne setningen. Disse vilkårene inngår i avtalen mellom kunden og oss selv. Din tilgang til denne nettsiden og - forpliktelsen til en bestilling eller avtale indikerer din forståelse, samtykke til og aksept av ansvarsfraskrivelsen og de fullstendige vilkår og betingelser som er inkludert heri. Dine lovbestemte forbrukerrettigheter er upåvirket. Finans Magnes 2015 Alle rettigheter reservert NFA finter Utah forex forhandler medlem, Interbank FX LLC og dets rektor 225.000. Se hele klagen og Interbank039s svar NFA finder Utah forex-forhandler, Interbank FX LLC og dets rektor 225 000 30. juli, Chicago 8211 National Futures-foreningen Michael Greenberg Brokers (Retail FX) Fredag, 31.07.2009 09:54 GMT NFA fines Utah forex dealer medlem, Interbank FX LLC og dets hovedstol 225 000 30. juli, har Chicago 8211 National Futures Association (NFA) bestilt Interbank FX LLC (Interbank) og dets rektor, Todd Crosland, til felles betale en bøde på 225 000. Interbank er en Futures Commission Merchant and Forex Dealer Medlem av NFA, som ligger i Salt Lake City, Utah. Beslutningen, utstedt av NFA8217s Business Conduct Committee, er basert på en NFA-klage innlevert i juli 2009 og oppgjør tilbud levert av Interbank, Crosland og Amanda Albretsen, også en rektor og tidligere compliance direktør for Interbank. Utvalget fant at Interbank, Crosland og Albretsen ikke klarte å gjennomføre sitt program for hvitvasking av penger (AML) og ikke klarte å overvåke sitt elektroniske handelssystem på tilstrekkelig måte. I tillegg oppdaget komiteen at Interbank, Crosland og Albretsen ikke hadde tilstrekkelig tilsyn med oppfordringen til advokater som ikke var medlem, og som brukte mangelfull reklamemateriell. Komiteen fant også at Crosland ikke klarte å overvåke Interbank8217s aktiviteter. Interbank og Crosland må også overlate til NFA innen 180 dager en endelig uavhengig gjennomgang av sine elektroniske handelsplattformer utført av en ekstern part for å sikre at Interbank8217s elektroniske handelsplattformer er i samsvar med NFA-krav. Anklagene mot Albretsen vil forbli åpen for ett år og vil bli avvist dersom Albretsen ikke belastes av NFA for manglende tilsyn med løpet av ettårsperioden. Den komplette teksten til klage og beslutning finner du på NFA8217s nettsted (nfa. futures. org) 30. juli har Chicago 8211 National Futures Association (NFA) bestilt Interbank FX LLC (Interbank) og dets rektor, Todd Crosland, til å betale en fine på 225.000. Interbank er en Futures Commission Merchant and Forex Dealer Medlem av NFA, som ligger i Salt Lake City, Utah. Beslutningen, utstedt av NFA8217s Business Conduct Committee, er basert på en NFA-klage innlevert i juli 2009 og oppgjørstilbud fremsatt av Interbank, Crosland og Amanda Albretsen. også en rektor og tidligere compliance direktør for Interbank. Utvalget fant at Interbank, Crosland og Albretsen ikke klarte å gjennomføre sitt program for hvitvasking av penger (AML) og ikke klarte å overvåke sitt elektroniske handelssystem på tilstrekkelig måte. I tillegg oppdaget komiteen at Interbank, Crosland og Albretsen ikke hadde tilstrekkelig tilsyn med oppfordringen til advokater som ikke var medlem, og som brukte mangelfull reklamemateriell. Komiteen fant også at Crosland ikke klarte å overvåke Interbank8217s aktiviteter. Interbank og Crosland må også overlate til NFA innen 180 dager en endelig uavhengig gjennomgang av sine elektroniske handelsplattformer utført av en ekstern part for å sikre at Interbank8217s elektroniske handelsplattformer er i samsvar med NFA-krav. Anklagene mot Albretsen vil forbli åpen for ett år og vil bli avvist dersom Albretsen ikke belastes av NFA for manglende tilsyn med løpet av ettårsperioden. Den komplette teksten til klage og beslutning finner du på NFA8217s nettsted (nfa. futures. org). Embedded below er den endelige avgjørelsen fra NFA (unnskyld for dårlig kvalitet, dette er hvordan NFA skanner dokumentene) og under det er det Hva ser ut som IBFX8217s offisielle svar på den åpne tråden på Forex Factory. Mitt navn er Abigail (IBFX ansatt) og jeg ønsket å ta opp dine bekymringer. Jeg håper vårt offisielle svar vil bidra til å klare ting for deg: Interbank FX er dedikert til toppkvalitet i å oppfylle våre overordnede ansvar. Som et selskap gjennomgår vi kontinuerlig og forbedrer våre retningslinjer for overholdelse, prosedyrer og garantier til fordel for våre nåværende og potensielle kunder. I tillegg rekrutterte Interbank FX i 2008, direkte fra NFA, en ny Compliance Director og Compliance Manager. Interbank FX mener at vi leder bransjen nå i samsvar med gjeldende regelverk og spesielt ønsker å ta opp klagen som nylig ble utstedt av NFA. Påstandene inneholdt pre-datert ansettelsen av Interbanks nye compliance team-ledere og betydelige endringer i nesten alle aspekter av våre retningslinjer for overholdelse. Uten å innrømme eller nekte noen av påstandene i NFAs klage har Interbank FX tatt opp alle bekymringer deri og har avgjort saken med NFA. Spesielt vil Interbank FX ta opp følgende tre punkter i NFAs klage: 1. Ikke-medlems advokattilsyn: I perioden som referert i NFAs klage, vedlikeholdt Interbank FX prosedyrer for å gjennomgå all reklamemateriell fra tredjeparts advokat og korrigere mangler i materialene. Blant annet hevdet NFA i klagen om at Interbank FX ikke klarte å sikre at en av sine advokater, ikke-NFA-medlemmer, Global Profit Systems International (Global), hadde passende reklamemateriell. I november 2007 avsluttet Interbank FX sitt forhold til Global når det ikke lyktes å bringe sitt reklamemateriell i samsvar. Interbank FXs overholdelsespolicyer og prosedyrer er siden styrket med tanke på strengen som vi vurderer advokatbyråer og etterfølger håndhevelse av våre anbefalinger. Interbank FX vedtok en policy i desember 2007, å nekte å handle med amerikanske advokater med mindre de er medlemmer av NFA. Interbank FX gjør forretninger med bare de amerikanske advokatene som er medlemmer av NFA, og arbeider for effektivt å håndheve strenge krav til markedsføringsoverensstemmelse for alle amerikanske og utenlandske advokater. 2.Anti-Money Laundering Program Blant annet har NFA påstått i klagen om at Interbank FX ikke klarte å sende mistanke om aktivitetsrapporter (SAR) som svar på røde flagg fra et ikke-NFA-medlem, solicitor A. Interbank FX avsluttet advokat A i desember 2007, da det ble klar over at advokat A hadde villedet selskapet med hensyn til nettsteder han opererte. Interbank FX arkiverte en SAR-SF-rapport med FinCEN da det ble klart for Interbank FX at en slik rapport var nødvendig. Interbank FX nekter nå å drive forretninger med amerikanske advokater med mindre de er medlemmer av NFA. Interbank FX, som ikke har innrømmet eller nektet noen av påstandene i klagen, har siden utviklet et mer robust og strenge AML-program og forsøker å være ledende innen AML-overholdelse. 3. Interbank FX Trading System NFAs klage påstod at Interbank FX opplevde flere tilfeller der kundene kunne ha blitt forhindret eller begrenset fra å få tilgang til handelssystemet. I tillegg påstod NFA at Interbank FX ikke klarte å informere kundene om disse tilfellene riktig. I den aktuelle perioden hadde Interbank FX begrensede metoder for å kommunisere systemavbrudd til kunder. Siden da har Interbank FX utviklet og ansatt et nytt varslingssystem hvor kundene raskt og effektivt blir varslet om alle systemforstyrrelser som potensielt kan påvirke sin handel. Nesten alle hendelsene nevnt i NFAs klage var tilfeller der det gjaldt nødvendig daglig vedlikehold. Siden 11. september 2008 er dette daglige vedlikeholdet nå konsolidert til et fullt utlyst kundeservasjonsvindu som er i samsvar med finansiell industristandard. Selv om man vurderer disse daglige vedlikeholdene, oversteg systemtiden i perioden som referert i klagen, over 99,9. I tillegg har Interbank FX i 2009 fortsatt å demonstrere effektiviteten i handelssystemet og har opplevd 99.99 server oppetid (utenfor vedlikeholdsvinduet). Interbank FX, som ikke innrømmer eller nekter noen av påstandene i klagen, har adressert og forbedret sine prosedyrer for å sikre optimal ytelse i styringen av våre elektroniske handelssystemer. Interbank FX er forpliktet til å være en leder i vår bransje for å ha god kvalitet i samsvar. Når vi beveger oss frem fra de uheldige hendelsene som førte til NFAs klage, takker vi NFA for å bidra til å fremme et sunt handelsmiljø for våre kunder og næringen som helhet. Vi gleder oss til å fortsette vår vekst som FOREX-forhandlermedlemmet ditt, i samsvar med våre forpliktelser overfor deg under NFA-regler og de enda strengere standarder vi har satt for oss selv. Investeringspublikasjoner Guide til megler - forhandlerregistrering Divisjon for handel og marked 1 US Securities and Exchange Commission April 2008 Innholdsfortegnelse Innledning Hvem er påkrevd å registrere Hvem er en quotBrokerquot Hvem er en quotDealerquot Hva skal jeg gjøre hvis du tror at du kan være megler eller meglerforhandlere og forhandlere generelt må registrere deg med SEC-kvotertpersonenes andel av en megler - Forhandler Intrastate Broker-Dealers Broker-Dealers som begrenser sin virksomhet til ekskludert og unntatt Securities Broker-Dealers må registrere før de selger uregistrerte verdipapirer - Inkludert Private Placements (eller regel D-tilbud) Utstederens fritak Utenlandske megler-Dealer Exemption Krav vedrørende meglere og forhandlere og kommunale verdipapirer, inkludert tilbakekjøpsavtaler spesielt Regler som gjelder for banker og andre finansinstitusjoner Forsikringsagentur Nettverk Eiendoms - og eiendomsmeglere Agenturer Agentforhandler Forbindelser med Affinity Grupper Slik registrerer du som megler-forhandler Form BD SRO Medlemskap SIPC-medlemskap Statlige krav Tilknyttede personer Etterfølger Meldinger-Forhandlerregistrering Tilbaketrekking Fra registrering Avbestilling av Registreringssikkerhet Fremtidig gjennomføring Regulering av Meklerforhandlere Antifraudbestemmelser Plikt til rettferdige bruksrettigheter Krav Plikt til best mulig utførelse Kundens bekreftelsesregel Åpenbarelse av kredittvilkår Begrensninger på kortsalg (Regulering SHO) Handel under tilbud (regel M) Begrensninger på Innenrikshandel Restriksjoner på Private Securities Transaksjoner Analytikere og Regulering AC Trading av medlemmer av utvekslinger, meglere og forhandlere Utvide kreditt på nye problemer Regulering NMS Order Execution Obligasjoner Regulering ATS: Broker-Dealer Trading Systems Penny Stock Regler Consumer Protection Consumer Finansiell informasjon (Forordning SP) Investeringsrådgiver Registrering Voldgift Finansiell ansvar for meglerforhandler Netto kapitalregel Bruk av kundesaldoer Kundebeskyttelse Obligatoriske bøker, poster og rapporter Risikovurdering Krav Andre krav Eksamen og inspeksjoner Tapt og stjålet verdipapirprogram Fingeravtrykkskrav Bruk av elektroniske medier av meglerforhandlere Elektroniske signaturer Hvitvaskingsprogram Kontor for utenlandske eiendeler Kontrol Kontinuitetsplaner Hvor kan jeg få ytterligere informasjon I. INNLEDNING Verdipapirhandelloven fra 1934 regulerer hvordan nasjonens verdipapirmarkeder og dens meglere og forhandlere opererer. Vi har utarbeidet denne veiledningen for å oppsummere noen av de viktige bestemmelsene i loven og dens regler. Du vil finne informasjon om hvorvidt du må registrere deg som meglerforhandler og hvordan du kan registrere deg, samt oppførselsstandarder og regler for økonomisk ansvar som meglerforhandlere må følge. FORSIKTIG mdash Sørg for at du følger alle lover og regler Selv om denne veiledningen fremhever visse bestemmelser i loven og våre regler, er den ikke omfattende. Meglere og forhandlere, og deres tilknyttede personer, må overholde alle gjeldende krav, herunder de amerikanske Securities and Exchange Commission (quotSECquot eller quotCommissionquot), samt kravene til selvregulerende organisasjoner som meglerne og forhandlerne tilhører, og ikke bare de som er oppsummert her. SEC-staben står klar til å svare på dine spørsmål og hjelper deg med å overholde våre regler. Etter å ha lest denne veiledningen, kan du kontakte Tolknings - og veiledningskontoret på (202) 551-5777 (e-post tradingandmarketssec. gov) eller regionens sekretariat i ditt område hvis du har spørsmål. Du finner en liste over nyttige telefonnumre på slutten av denne veiledningen, eller på SEC39s nettside på sec. govcontact. shtml. Du kan ønske å konsultere en privat advokat som er kjent med lovene om føderale verdipapirer, for å sikre at du overholder alle lover og forskrifter. SEC-ansatte kan ikke fungere som en advokat fra en privatperson eller en forhandler. Mens personalet forsøker å gi veiledning via telefon til enkeltpersoner som foretar henvendelser, er veiledningen uformell og ikke bindende. Formell veiledning kan søkes gjennom en skriftlig forespørsel som er i samsvar med SEC39s retningslinjer for ikke-handling, tolkning og fritak. II. HVEM SKAL SKAL REGISTRERES De fleste kvoter og kvoter må registreres hos SEC og bli med i en kvotebestemmende organisasjon, kvote eller SRO. Denne delen dekker de faktorene som avgjør om en person er megler eller forhandler. Det beskriver også typer meglere og forhandlere som ikke må registrere seg hos SEC. Selvregulerende organisasjoner er beskrevet i del III nedenfor. Et notat om banker: Børsloven inneholder også spesielle bestemmelser knyttet til megling og handleaktivitet av banker. Vennligst se avsnitt 3 (a) (4) (B) og 3 (a) (5) (C) og tilhørende bestemmelser, og konsulter med rådgiver. Aspekter av bankforhandleraktivitet diskuteres i en publikasjon utstedt av SEC39s divisjon for handel og markeder, med tittelen "Overensstemmelsesveiledning til banker om forhandlerens lovbestemte unntak og regler", som er tilgjengelig på SEC39s nettside på sec. govdivisionsmarketregbankdealerguide. htm. Bank meglervirksomhet er adressert i regel R, som ble vedtatt i fellesskap av Kommisjonen og styret i Federal Reserve System. Se Exchange Act Release nr. 56501 (24. september 2007) sec. govrulesfinal200734-56501.pdf. A. Hvem er et kvotebeløp § 3 a) (4) (A) i loven definerer generelt en kvotebeløp i stort sett som enhver som er engasjert i virksomheten til å utføre transaksjoner i verdipapirer for andres konto. Noen ganger kan du enkelt avgjøre om noen er megler. For eksempel er en person som utfører transaksjoner for andre på en verdipapirutveksling klart en megler. Andre situasjoner er imidlertid mindre tydelige. For eksempel kan hver av følgende personer og bedrifter måtte registrere seg som megler, avhengig av en rekke faktorer: sertifiseringspersoner, sertifiseringsfirmaer og andre personer eller enheter som driver med følgende aktiviteter: Finne investorer eller kunder til, foreta henvisninger til eller splitte provisjoner med registrerte meglerforhandlere, investeringsselskaper (eller fondsmidler, herunder hedgefond) eller andre verdipapirforetak. Finne investorkunderkunder for registrerte meglere. Finne investorer for kvitteringskvoter (enheter som utsteder verdipapirer), selv i en quotconsultantquotkapasitet Engasjere i eller finne investorer for venturekapital eller kvotekvotfinansiering, inkludert private plasseringer Finne kjøpere og selgere av virksomheter (dvs. aktiviteter knyttet til fusjoner og oppkjøp der verdipapirer er involvert) investeringsrådgivere og finansielle konsulenter utenlandske meglerforhandlere som ikke kan stole på regel 15a-6 i henhold til loven (diskutert nedenfor ) personer som driver eller kontrollerer elektroniske eller andre plattformer for å handle verdipapirer som markedsfører eiendomsinvesteringsinteresser, som for eksempel boliger i fellesinteresser, som er verdipapirer som opptrer som stipuleringsagenter for private plasseringer av verdipapirer som markedsfører eller har effekt transaksjoner i forsikringsprodukter som er verdipapirer, for eksempel variable livrenter eller andre investeringsprodukter som er verdipapirpersoner som påvirker verdipapirtransaksjoner for andres konto for en avgift, selv om de andre er venner eller familiemedlemmer som tilbyr støttetjenester til registrerte meglerforhandlere og personer som fungerer som klausulhensynte entreprenører, men er ikke kvotebaserte personkvitter av en meglerforhandler (for informasjon om kvoter, se nedenfor). For å avgjøre om noen av disse personene (eller andre personer eller bedrifter) er megler, ser vi på aktivitetene som personen eller virksomheten faktisk utfører. Du kan finne analyser av ulike aktiviteter i beslutninger fra føderale domstoler og våre egne ikke-handlinger og fortolkende brev. Her er noen av spørsmålene du burde spørre om du skal opptre som megler: Deler du i viktige deler av en verdipapirtransaksjon, herunder innkalling, forhandling eller gjennomføring av transaksjonen Er din kompensasjon for deltakelse i transaksjonen avhengig på eller er det relatert til utfallet eller størrelsen på transaksjonen eller avtalen Mottar du etterfølgende provisjoner, for eksempel 12b-1 avgifter Er du motta annen transaksjonsrelatert kompensasjon Er du ellers engasjert i virksomheten om å utføre eller legge til rette for verdipapirer transaksjoner Behandler du verdipapirer eller midler fra andre i forbindelse med verdipapirtransaksjoner Et quotequot svar på noen av disse spørsmålene indikerer at du kanskje må registrere deg som megler. B. Hvem er en quotDealerquot I motsetning til en megler, som fungerer som agent, fungerer en forhandler som rektor. Lovens § 3 (a) (5) (A) definerer generelt en kvoteringskvot som: enhver person som driver virksomhet med å kjøpe og selge verdipapirer for egen regning, gjennom megler eller på annen måte. Definisjonen av quotdealerquot inkluderer ikke en quottrader, det vil si en person som kjøper og selger verdipapirer for egen regning, enten individuelt eller i fidusial kapasitet, men ikke som en del av en vanlig virksomhet. Personer som kjøper og selger verdipapirer for seg generelt anses som handelsmenn og ikke forhandlere. Noen ganger kan du lett fortelle om noen er en forhandler. For eksempel, et firma som annonserer offentlig at det gjør et marked i verdipapirer, er åpenbart en forhandler. Andre situasjoner kan være mindre tydelige. For eksempel kan hver av følgende personer og bedrifter måtte registrere seg som en forhandler, avhengig av en rekke faktorer: En person som holder seg ut som villig til å kjøpe og selge en bestemt sikkerhet på en kontinuerlig måte, en person som driver en matchet bok med tilbakekjøpsavtaler eller en person som utsteder eller opprinnelse verdipapirer som han også kjøper og selger. Her er noen av spørsmålene du burde spørre om du skal opptre som forhandler: Annonserer du eller på annen måte lar andre vite at du er i handel med å kjøpe og selge verdipapirer. Gjør du forretninger med publikum (enten detaljhandel eller institusjonell ) Lagrer du et marked eller angir priser for både kjøp og salg av, en eller flere verdipapirer? Deler du i en kvotert gruppekvot eller på annen måte utsteder verdipapirer? Gir du tjenester til investorer, for eksempel håndtering av penger og verdipapirer, utvidelse av kreditt, eller gi investeringsrådgivning Skriver du derivatkontrakter som er verdipapirer Et kvotebeskrivelse svar på noen av disse spørsmålene indikerer at du må registrere deg som forhandler. C. Hva skal du gjøre hvis du tror at du kan være megler eller forhandler Hvis du gjør, eller kan gjøre, noe av en megler eller forhandlers aktiviteter, bør du finne ut om du må registrere deg. Informasjon om forhandlerregistreringsprosessen er gitt nedenfor. Hvis du ikke er sikker, vil du kanskje se SEC-tolkninger, rådføre deg med privatrådgivere eller be om råd fra SEC39s divisjon for handel og marked ved å ringe (202) 551-5777 eller ved å sende en e-post til tradingandmarketssec. gov . (Vær så snill å ta med telefonnummeret ditt.) Merk: Hvis du vil fungere som en quotbrokerquot eller quotedaler, må du ikke delta i verdipapirvirksomhet før du er registrert riktig. Hvis du allerede er engasjert i virksomheten og ennå ikke er registrert, bør du avslutte alle aktiviteter til du er registrert riktig. For ytterligere informasjon, se del II. D og del III nedenfor. D. Meglere og forhandlere må generelt registrere seg med SEK § 15 a (1) i loven gjør det generelt ulovlig for enhver megler eller forhandler å bruke postene (eller andre former for interstate handel, for eksempel telefon, telefaks , eller Internett) for å citeffect eventuelle transaksjoner i, eller for å indusere eller forsøke å indusere kjøp eller salg av, noen sikkerhetskvot, med mindre denne megleren eller forhandleren er registrert hos Kommisjonen i samsvar med lovens § 15 bokstav b. Det er noen unntak fra denne generelle regelen som vi diskuterer nedenfor. I tillegg diskuterer vi de spesielle registreringskravene som gjelder for meglerforhandlere av offentlige og kommunale verdipapirer, inkludert tilbakekjøpsavtaler, nedenfor. 1. kvotemottakere av en megler-forhandler Vi kaller enkeltpersoner som jobber for en registrert meglerforhandler som er assosiert med personer. Dette er tilfelle om slike personer er ansatte, uavhengige entreprenører eller ellers arbeider med en meglerforhandler. Disse personene kan også bli kalt quotstock brokersquot eller quotregistered representatives. quot Selv om assosierte personer vanligvis ikke trenger å registrere seg separat hos SEC, må de overvåkes ordentlig av en registrert meglerforhandler. De kan også være nødt til å registrere seg med de selvregulerende organisasjonene som deres arbeidsgiver er medlem av, for eksempel, Financial Industry Regulatory Authority, Inc. (quotFINRAquot) (fka National Association of Securities Dealers, Inc. (quotNASDquot)) eller en nasjonal verdipapirutveksling. I den utstrekning at tilknyttede personer engasjerer verdipapirvirksomheter utenfor tilsyn av deres meglerforhandler, må de registrere seg som meglerforhandlere. Del III, nedenfor, gir en diskusjon om hvordan å registrere seg som meglerforhandler. Vi skiller ikke mellom ansatte og andre tilknyttede personer for verdipapirlovens formål. Meklerforhandlere må overvåke personellets verdipapirvirksomhet, uavhengig av om de betraktes som quotemployeesquot eller quotindependent contractorsquot som definert i statlig lov. Se. for eksempel i spørsmålet om William V. Giordano. Verdipapirhandelloven nr. 36742 (19. januar 1996). Loven tillater ikke at uregistrerte enheter mottar provisjonsinntekter på vegne av en registrert representant. For eksempel kan tilknyttede personer ikke sette opp en egen enhet for å motta provisjonskontroller. En uregistrert enhet som mottar provisjonsinntekt i denne situasjonen må registrere seg som meglerforhandler. Se. for eksempel Wolff Juall Investments, LLC (17. mai 2005). Under visse omstendigheter kan uregistrerte enheter engasjere seg i lønnsadministrasjonstjenester som involverer meglere. Se. for eksempel brevreferanse: ADP TotalSource, Inc. (4. desember 2007). Under slike omstendigheter ansetter meglerforhandlerens arbeidsgiver generelt og overvåker alle aspekter av arbeidstakerens arbeid og bruker lønns - og fordeleradministratoren bare som et middel for å sentralisere personelltjenester. 2. Intrastate Broker-Dealers En megler-forhandler som driver all sin virksomhet i en stat, trenger ikke å registrere seg hos SEC. (Statens registrering er en annen sak. Se del III nedenfor.) Unntaket for intrastate megler-forhandler aktivitet er svært smal. For å kvalifisere, må alle aspekter av alle transaksjoner gjøres innenfor grensene til en stat. Dette betyr at uten megleregistrering kan en meglerforhandler ikke delta i noen transaksjon utført på en nasjonal verdipapirutveksling. En meglerforhandler som ellers oppfyller kravene til intrastatmegler-forhandlerens fritak, vil ikke slutte å kvalifisere seg for intrastate megler-forhandlerens unntak utelukkende fordi den har et nettsted som kan bli sett av utenomstående personer, så lenge den megler-forhandler tar tiltak som er rimelig utformet for å sikre at virksomheten forblir utelukkende intrastate. Disse tiltakene kan omfatte bruk av ansvarsfraskrivelser som tydelig viser at meglerforhandlervirksomheten utelukkende er intrastate, og at meglerforhandleren kun kan handle for eller med, og gi meglerforhandler tjenester til en person i sin stat så lenge den megler-forhandler gir ikke megler-forhandler tjenester til personer som indikerer at de er, eller at megler-forhandleren har grunn til å tro er, ikke innenfor forhandlerens bopelstat. Disse tiltakene er ikke ment å være eksklusive. En meglerforhandler kan vedta andre tiltak som er rimelig utformet for å sikre at det ikke gir meglerforhandlerstjenester til personer som ikke er i samme tilstand som meglerforhandleren. Imidlertid vil en mellomledd virksomhet ikke være utelukkende intrastate hvis den solgte verdipapirer eller gitt andre meglerforhandler tjenester til en person som indikerer at den er, eller at meglerforhandleren har grunn til å tro er, ikke innenfor meglerforhandlerstaten av oppholdet. For ytterligere informasjon om bruk av internett av intrastate meglere, se sec. govrulesfinal201633-10238.pdf. Et ord om kommunale og statlige verdipapirer. Det er ikke intrastat unntak fra registrering for kommunale verdipapirforhandlere eller statspapirmeglere og forhandlere. 3. Meklerforhandlere som begrenser sin virksomhet til ekskludert og unntatt verdipapirer En meglerforhandler som handler kun forretningsmessig i kommersiell papir, bankfolk39 aksepter og kommersielle regninger behøver ikke å registrere seg hos SEC i henhold til § 15 (b) eller annen seksjon av loven. På den annen side behøver personer som handler i virksomheter kun i visse kvoteutsatte verdipapirer, som definert i lovens § 3 a) (12), ikke registrere seg i henhold til § 15 bokstav b, men kan måtte registrere seg etter andre bestemmelser av loven. For eksempel må noen meglerforhandlere av statspapirer, som er kvotefritede verdipapirer, registrere seg som statspapirmeglere eller forhandlere etter lovens § 15C, som beskrevet i del II. E nedenfor. 4. Meklerforhandlere må registrere før de selger uregistrerte verdipapirer, inkludert private plasseringer (eller regel D-tilbud). En sikkerhet som er solgt i en transaksjon som er unntatt fra registrering i henhold til verdipapirloven fra 1933 (quot1933 Actquot), er ikke nødvendigvis en kvoteutsatt sikkerhetskvot under børsloven. For eksempel må en person som selger verdipapirer som er unntatt fra registrering i henhold til regel D i 1933-loven, likevel registrere seg som meglerforhandler. Med andre ord er kvoteringsagentene ikke fritatt fra meglerforhandlerregistrering. 5. Utstederens kvotebeløp og tilknyttede personer av utstedere (regel 3a4-1) Utstedere er generelt ikke kvoteforhandlere fordi de selger verdipapirer for egne kontoer og ikke for andre. Videre er utstedere generelt ikke quotedalersquot fordi de ikke kjøper og selger sine verdipapirer for egne kontoer som en del av en vanlig virksomhet. Utstedere hvis aktiviteter går utover å selge sine egne verdipapirer, må imidlertid vurdere om de vil måtte registrere seg som meglerforhandlere. Dette inkluderer utstedere som kjøper sine verdipapirer fra investorer, samt utstedere som effektivt driver markeder i egne verdipapirer eller i verdipapirer hvis egenskaper eller vilkår kan endres eller endres. Den såkalte utstederens fritak gjelder ikke for personell til et selskap som rutinemessig engasjerer seg i å drive verdipapirtransaksjoner for selskapet eller tilknyttede selskaper (som generelle partnere som søker investorer i et begrenset partnerskap). De ansatte og andre nærstående personer i en utsteder som bistår med å selge verdipapirer, kan være kvoteforhandlere, spesielt hvis de betales for å selge disse verdipapirene og har få andre plikter. Exchange Act 3a4-1 fastsetter at en tilknyttet person (eller ansatt) av en utsteder som deltar i salget av utsteders 39 verdipapirer, ikke måtte registrere seg som meglerforhandler dersom vedkommende på tidspunktet for deltakelsen: 1) er ikke gjenstand for en kvotering i henhold til lovens § 3 (a) (39), kompenseres ikke ved betaling av provisjoner eller annen godtgjørelse som direkte eller indirekte er basert på verdipapirtransaksjoner (3) ikke er tilknyttet person av megler eller forhandler og (4) begrenser sine salgsaktiviteter som angitt i regelen. Noen utstedere tilbyr utbytte reinvestering og aksjekjøpsprogrammer. Under visse forhold kan en utsteder kjøpe og selge egne verdipapirer gjennom et reinvesterings - eller aksjekjøpsprogram for utbytte uten å registrere seg som meglerforhandler. Disse forholdene med hensyn til innkalling, honorarer og utgifter og håndtering av deltakere39 midler og verdipapirer er forklart i Securities Exchange Act Release No. 35041 (1. desember 1994), 59 FR 63393 (c.1994 STA Letterquot). Selv om regel M 2 erstattet regel 10b-6 og erstattet STA Letter fra 1994, gjelder de stillinger som er tatt i dette brev angående anvendelsen av børslovens § 15 (a), fortsatt. Se 17 CFR 242.102 (c) og Securities Exchange Act Utgivelsesnummer 38067 (20. desember 1996), 62 FR 520, 532 n.100 (3. januar 1997). 6. Utenriksmegler-forhandlerfritagelse (regel 15a-6) SEC benytter vanligvis en territorial tilnærming til å søke registreringskrav til de internasjonale operasjonene til meglerforhandlere. Under denne tilnærmingen må alle meglerforhandlere som fysisk opererer i USA som fremkaller eller forsøker å fremkalle verdipapirtransaksjoner, registrere seg hos SEC, selv om deres aktiviteter kun er rettet mot utenlandske investorer utenfor USA. I tillegg har utenlandske meglerforhandlere som, fra utenfor USA, indusere eller forsøke å fremkalle verdipapirtransaksjoner av en hvilken som helst person i USA, eller som bruker midler eller hjelpemidler til interstate handel i USA til dette formålet, også må registrere seg. Dette inkluderer bruk av internett for å tilby verdipapirer, kreve verdipapirtransaksjoner, eller annonsere investeringstjenester til amerikanske personer. Se Securities Exchange Act Release nr. 39779 (23. mars 1998) sec. govrulesinterp33-7516.htm. Utenlandske meglerforhandlere som begrenser sine aktiviteter til de som er tillatt i henhold til regel 15a-6, kan imidlertid være unntatt fra amerikanske meglerforhandleregistrering. Utenlandske meglerforhandlere som ønsker å stole på dette unntaket, bør gjennomgå Securities Exchange Act Release No. 27017 (effektive 15. august 1989), 54 FR 30013, for å avgjøre om de oppfyller betingelsene i regel 15a-6. Se også bokstavsreferanse: Verdipapiraktiviteter av amerikanske tilknyttede utenlandske forhandlere (9. april og 28. april 1997). I tillegg utgav divisjonen for markedsreguleringsansvar i april 2005 svar på vanlige spørsmål angående regel 15a-6 i forhold til regelverk AC. Se sec. govdivisionsmarketregmregacfaq0803.htmpartb. (Forordning AC er omtalt i del V. B nedenfor.) E. Krav til meglere og forhandlere av statlige og kommunale verdipapirer, inkludert tilbakekjøpsavtaler Meklerforhandlere som begrenser sin virksomhet til statlige eller kommunale verdipapirer krever spesialisert registrering. De som begrenser sin virksomhet til statlige verdipapirer, trenger ikke å registrere seg som quotgeneral-purposequot meglere i henhold til lovens § 15 bokstav b. Allmennmeglerforhandlere som driver en verdipapirvirksomhet må imidlertid notere denne aktiviteten på deres Form BD. (Form BD diskuteres nedenfor.) Alle firmaer som er meglere eller forhandlere i statspapirer, må overholde regler vedtatt av statssekretæren, samt SEC-regler. Bedrifter som begrenser verdipapirvirksomheten til å kjøpe og selge kommunale verdipapirer for egen regning (kommunale verdipapirforhandlere) må registrere seg som generalforhandlere. Hvis disse enhetene imidlertid er banker eller oppfyller kravene til intrastatfunnet som er omtalt i del II. D.2. ovenfor, må de registrere som kommunale verdipapirforhandlere. Kommunale verdipapirforetak (annet enn banker) må registrere seg som generalforhandlere, med mindre de kvalifiserer for intrastat-unntaket. Se del II.2.2 ovenfor. Bedrifter som driver en matchet bok med tilbakekjøpsavtaler eller andre aksjelån, anses som forhandlere. Fordi en kvote som kjører dealerquot holder seg ut som villig til å kjøpe og selge verdipapirer, og dermed er involvert i å kjøpe og selge verdipapirer, må den registrere seg som meglerforhandler. F. Spesielle regler som gjelder for banker og lignende finansinstitusjoner Merk: Banker, banker og andre finansinstitusjoner bør være oppmerksomme på at Kommisjonen har vedtatt regler som kan påvirke dem. Se forskrift R, Securities Exchange Act Release nr. 34-56501 (24. september 2007), 72 FR 56514 (3. oktober 2007), sec. govrulesfinal200734-56501.pdf og Securities Exchange Act Release No. 34-56502 ( 24. september 2007) 72 FR 56562 (3. oktober 2007), sec. govrulesfinal200734-56502.pdf. Banker. Forut for vedtaket av quotGramm-Leach-Bliley Actquot (quotGLBAquot) i 1999 ble amerikanske banker unntatt fra definisjonene av quotbrokerquot og quotalealerquot etter loven. GLBA endret børsloven, og bankene har nå visse målrettede unntak og unntak fra meglerforhandlerregistrering. For øyeblikket er bankene i ferd med å gjennomføre en innfasningsperiode for å overholde den nye loven som et resultat av Kommisjonens regelverk. Siden 1. oktober 2003 skal banker som kjøper og selger verdipapirer vurdere om de er quotedalersquot under de føderale verdipapirloven. Divisjonen for handel og marked har utstedt en spesiell samsvarsveiledning for banker, med tittelen "Overensstemmelsesveiledning til banker om forhandlerens lovbestemte unntak og regler", som er tilgjengelig på SEC39s nettside på sec. govdivisionsmarketregbankdealerguide. htm. Bank meglervirksomhet er adressert i regel R, som ble vedtatt i fellesskap av Kommisjonen og styret i Federal Reserve System. Se Exchange Act Release No. 56501 (24. september 2007) (som finnes på sec. govrulesfinal200734-56501.pdf). Banken unntak og unntak gjelder bare for banker, og ikke relaterte enheter. Det er viktig å merke seg at unntak som gjelder for banker i henhold til børsloven, som endret av GLBA, gjelder ikke for andre enheter, herunder bankdatterselskaper og tilknyttede selskaper, som ikke er banker selv. Dermed er datterselskaper og tilknyttede selskaper av banker som engasjerer meglerforhandleraktiviteter pålagt å registrere seg som meglere under loven. Også banker som fungerer som kommunale verdipapirforhandlere eller som statspapirmeglere eller forhandlere fortsetter å bli registrert etter loven. Thrifts. Ved lov har thrifts (spareforeninger) samme status som banker, og kan benytte seg av de samme målrettede unntakene og unntakene fra meglerforhandlerregistrering som banker. (For ytterligere informasjon, se retningslinjene for overholdelse av retningslinjene for banker om forhandlerens lovbestemte unntak og regler, som nevnt ovenfor.) Som med banker er det viktig å merke seg at unntak og unntak som gjelder for driften, ikke gjelder for andre enheter, herunder datterselskaper og tilknyttede selskaper som ikke er thrifts. Dermed må datterselskaper og tilknyttede selskaper som driver med meglerforhandleraktiviteter, registrere seg som meglerforhandlere i henhold til loven. Kredittforeninger og Finansielle institusjoner. Unntakene og unntakene som gjelder for banker i henhold til børsenloven gjelder ikke for andre typer finansinstitusjoner, for eksempel kredittforeninger. SEC-ansatte har imidlertid tillatt enkelte finansinstitusjoner, for eksempel kredittforeninger, å gjøre verdipapirer tilgjengelige for sine kunder uten å registrere seg som meglerforhandlere. This is done through quotnetworkingquot arrangements, where an affiliated or third-party broker-dealer provides brokerage services for the financial institution39s customers, according to conditions stated in no-action letters and NASD Rule 2350. Under a networking arrangement, financial institutions can share in the commissions generated by their referred customers, under certain conditions. The financial institution engaging in such networking must be in strict compliance with applicable law and Commission staff guidance. Se. for example, letter re: Chubb Securities Corporation (November 24, 1993) and NASD Rule 2350 (applicable to broker-dealers that enter into networking arrangements with banks, thrifts, and credit unions). G. Insurance Agency Networking The SEC staff has permitted insurance agencies to make insurance products that are also securities (such as variable annuities) available to their customers without registering as broker-dealers under certain conditions. This again is done through quotnetworkingquot arrangements, where an affiliated or third-party broker-dealer provides brokerage services for the insurance agency39s customers, according to conditions stated in no-action letters. These arrangements are designed to address the difficulties of dual state and federal laws applicable to the sale of these products. Through networking arrangements, insurance agencies can share in the commissions generated by their referred customers under certain conditions. Insurance agencies engaging in such networking must be in strict compliance with applicable law and Commission staff guidance. Insurance companies should consult the letter re: First of America Brokerage Services, Inc. (September 28, 1995). Those interested in structuring such an arrangement should contact private counsel or the SEC staff for further information. Notably, insurance networking arrangements are limited to insurance products that are also securities. They do not encompass sales of mutual funds and other securities that do not present the same regulatory difficulties. See letter re: Lincoln Financial Advisors Corp. (February 20, 1998). H. Real Estate Securities and Real Estate BrokersAgents The offer of real estate as such, without any collateral arrangements with the seller or others, does not involve the offer of a security. When the real estate is offered in conjunction with certain services, however, it may constitute an investment contract, and thus, a security. See generally . Securities Act Release No. 5347 (Jan. 4, 1973) (providing guidelines as to the applicability of the federal securities laws to offers and sales of condominiums or units in a real estate development). There is no general exception from the broker-dealer registration requirements for licensed real estate brokers or agents who engage in the business of effecting transactions in real estate securities. In the past, the Division staff has granted no-action relief from the registration requirements to licensed real estate personnel that engage in limited activities with respect to the sale of condominium units coupled with an offer or agreement to perform or arrange certain rental or other services for the purchaser. The relief provided in these letters is limited solely to their facts and should not be relied upon for activities relating to sales of other types of real estate securities, including tenants-in-common interests in real property. See generally . NASD Notice to Members 05-18, finra. orgsitesdefaultfilesNoticeDocumentp013455.pdf (addressing tenants-in-common interests in real property). I. Broker-Dealer Relationships with Affinity Groups Broker-dealers may enter into arrangements to offer services to members of certain non-profit groups, including civic organizations, charities, and educational institutions that rely upon private donations. These arrangements are subject to certain conditions to ensure that the organizations, or quotaffinity groups, quot do not develop a salesman39s stake with respect to the sale of securities. Se. for example, letter re: Attkisson, Carter amp Akers (June 23, 1998). III. HOW TO REGISTER AS A BROKER-DEALER A broker-dealer may not begin business until: it has properly filed Form BD, and the SEC has granted its registration it has become a member of an SRO it has become a member of SIPC, the Securities Investor Protection Corporation it complies with all applicable state requirements and its quotassociated personsquot have satisfied applicable qualification requirements. A. Form BD If a broker-dealer does not qualify for any of the exceptions or exemptions outlined in the sections above, it must register with the Commission under Section 15(b) of the Act. Broker-dealers register by filing an application on Form BD, which you may obtain from the SEC39s webpage at sec. govaboutformsformbd. pdf or through the SEC39s Publications Office at (202) 551-4040. You also use Form BD to: apply for membership in an SRO, such as FINRA or a registered national securities exchange give notice that you conduct government securities activities or apply for broker-dealer registration with each state in which you plan to do business. Form BD asks questions about the background of the broker-dealer and its principals, controlling persons, and employees. The broker-dealer must meet the statutory requirements to engage in a business that involves high professional standards, and quite often includes the more rigorous responsibilities of a fiduciary. To apply for registration, you must file one executed copy of Form BD through the Central Registration Depository (quotCRDquot), which is operated by FINRA. (The only exception is for banks registering as municipal securities dealers, which file Form MSD directly with the SEC and with their appropriate banking regulator.) Form BD contains additional filing instructions. The SEC does not charge a filing fee, but the SROs and the states may. Applicants that reside outside the U. S. must also appoint the SEC as agent for service of process using a standard form. Incomplete applications are not considered quotfiledquot and will be returned to the applicant for completion and re-submission. Within 45 days of filing a completed application, the SEC will either grant registration or begin proceedings to determine whether it should deny registration. An SEC registration may be granted with the condition that SRO membership must be obtained. The SROs have independent membership application procedures and are not required to act within 45 days of the filing of a completed application. In addition, state registrations may be required. A broker-dealer must comply with relevant state law as well as federal law and applicable SRO rules. Timeframes for registration with individual states may differ from the federal and SRO timeframes. As such, when deciding to register as a broker-dealer, it is important to plan for the time required for processing Federal, state, and SRO registration or membership applications. Duty to update Form BD. A registered broker-dealer must keep its Form BD current. Thus, it must promptly update its Form BD by filing amendments whenever the information on file becomes inaccurate or incomplete for any reason. Prohibited Broker-Dealer Names. Title 18, Section 709 of the United States Code makes it a criminal offense to use the words quotNational, quot quotFederal, quot quotUnited States, quot quotReserve, quot or quotDeposit Insurancequot in the name of a person or organization in the brokerage business, unless otherwise allowed by federal law. Further, a broker-dealer name that is otherwise materially misleading would become subject to scrutiny under Exchange Act Section 10(b), and Rule 10b-5 thereunder, the general antifraud rules, and any other applicable provisions. B. SRO Membership (Section 15(b)(8) and Rule 15b9-1) Before it begins doing business, a broker-dealer must become a member of an SRO. SROs assist the SEC in regulating the activities of broker-dealers. FINRA and the national securities exchanges are all SROs. If a broker-dealer restricts its transactions to the national securities exchanges of which it is a member and meets certain other conditions, it may be required only to be a member of those exchanges. If a broker-dealer effects securities transactions other than on a national securities exchange of which it is a member, however, including any over-the-counter business, it must become a member of FINRA, unless it qualifies for the exemption in Rule 15b9-1. FINRA39s webpage at finra. org provides detailed information on the FINRA membership process. You may also wish to consult the web pages of the individual exchanges for additional information. Firms that engage in transactions in municipal securities must also comply with the rules of the Municipal Securities Rulemaking Board, or MSRB. The MSRB is an SRO that makes rules governing transactions in municipal securities, but, unlike other SROs, it does not enforce compliance with its rules. Compliance with MSRB rules is monitored and enforced by FINRA and the SEC (in the case of broker-dealers), and the Federal bank regulators and the SEC (in the case of banks). You may wish to consult the MSRB39s website at msrb. org for additional information, or you can call the MSRB at (703) 797-6600. C. SIPC Membership Every registered broker-dealer must be a member of the Securities Investor Protection Corporation, or SIPC, unless its principal business is conducted outside of the United States or consists exclusively of the sale or distribution of investment company shares, variable annuities, or insurance. Each SIPC member must pay an annual fee to SIPC. SIPC insures that its members39 customers receive back their cash and securities in the event of a member39s liquidation, up to 500,000 per customer for cash and securities. (Claims for cash are limited to 100,000.) For further information, contact SIPC, 805 15th St. NW, Suite 800, Washington, DC 20005. Telephone: (202) 371-8300, fax: (202) 371-6728, or visit SIPC39s website at sipc. org . D. State Requirements Every state has its own requirements for a person conducting business as a broker-dealer within that state. Each state39s securities regulator can provide you with information about that state39s requirements. You can obtain contact information for these regulators from the North American Securities Administrators Association, Inc. (NASAA), 750 First Street, NE, Suite 1140, Washington, DC 20002. Telephone: (202) 737-0900, or visit NASAA39s website at nasaa. org . E. Associated Persons (Section 3(a)(18) Rule 15b7-1) The Act defines an quotassociated personquot of a broker-dealer as any partner, officer, director, branch manager, or employee of the broker-dealer, any person performing similar functions, or any person controlling, controlled by, or under common control with, the broker-dealer. A broker-dealer must file a Form U-4 with the applicable SRO for each associated person who will effect transactions in securities when that person is hired or otherwise becomes associated. Form U-4 is used to register individuals and to record these individuals39 prior employment and disciplinary history. An associated person who effects or is involved in effecting securities transactions also must meet qualification requirements. These include passing an SRO securities qualification examination. Many individuals take the comprehensive quotSeries 7quot exam. If individuals engage only in activities involving sales of particular types of securities, such as municipal securities, direct participation programs (limited partnerships) or mutual funds, they may wish to take a specialized examination focused on that type of security, instead of the general securities examination. There is also a special exam for assistant representatives, whose activities are limited to accepting unsolicited customer orders for execution by the firm. Supervisory personnel, and those who engage in specialized activities such as options trading, must take additional exams that cover those areas. These examinations require the Series 7 exam as a prerequisite. You can obtain copies of Form U-4, as well as information on securities qualification examinations, from an SRO. FINRA39s website at finra. org contains detailed information and guidance for individuals who wish to obtain a series license through FINRA. Also note that individual states have their own licensing and registration requirements, so you should consult with the applicable state securities regulators for further information. Note: If you hold a series license, you must be properly associated with a registered broker-dealer to effect securities transactions. It is not sufficient merely to hold a series license when engaging in securities business. If you hold a series license and wish to start an independent securities business, or otherwise wish to effect securities transactions outside of an quotassociated personquot relationship, you would first need to register as a broker-dealer. F. Successor Broker-Dealer Registration (Rules 15b1-3, 15Ba2-4, and 15Ca2-3) A successor broker-dealer assumes substantially all of the assets and liabilities, and continues the business, of a registered predecessor broker-dealer. A successor broker-dealer must file a new Form BD (or, in special instances, amend the predecessor broker-dealer39s Form BD) within 30 days after such succession. The filing should indicate that the applicant is a successor. See Securities Exchange Act Release No. 31661 (December 28, 1992), 58 FR 7, which is available on the SEC39s website at: sec. govrulesinterp199234-31661.pdf. See also, the instructions to Form BD . G. Withdrawal from Registration (Rule 15b6-1) Cancellation of Registration When a registered broker-dealer stops doing business, it must file a Form BDW (sec. govaboutformsformbdw. pdf ) to withdraw its registration with the SEC and with the states and SROs of which it is a member. This form requires the broker-dealer to disclose the amount of any funds or securities it owes customers, and whether it is the subject of any proceedings, unsatisfied judgments, liens, or customer claims. These disclosures help to ensure that a broker-dealer39s business is concluded in an orderly manner and that customers39 funds and securities are protected. In most cases, a broker-dealer must also file a final FOCUS report. Form BDW may also be used by a broker-dealer to withdraw from membership with particular SROs, or to withdraw from registration with particular states, without withdrawing all of its registrations and memberships. Form BDW is not considered quotfiledquot unless it is deemed complete by the SEC and the SRO that reviews the filing. The SEC may also cancel a broker-dealer39s registration if it finds that the firm is no longer in existence or has ceased doing business as a broker-dealer. IV. SECURITY FUTURES Security futures, which are contracts of sale for future delivery of a single security or a narrow-based security index, are regulated as both securities by the SEC and as futures by the Commodity Futures Trading Commission (quotCFTCquot). As a result, firms that conduct business in security futures must be registered with both the SEC and the CFTC. Federal law permits firms already registered with either the SEC or the CFTC to register with the other agency, for the limited purpose of trading security futures, by filing a notice. Specifically, firms registered as general purpose broker-dealers under Section 15(b) of the Act may quotnoticequot register with the CFTC. Likewise, futures commission merchants and introducing brokers registered with the CFTC may notice register with the SEC. (Section 15(b)(12) of the Act provides a limited exception to this notice registration requirement for certain natural persons who are members of security futures exchanges). However, futures commission merchants or introducing brokers that conduct a business in securities other than security futures must be registered as general-purpose broker-dealers. For more information on this topic, See Exchange Act Release No. 44730 (effective August 27, 2001), 66 FR 45138, and 66 FR 43080 (effective September 17, 2001). V. CONDUCT REGULATION OF BROKER-DEALERS Broker-dealers, like other securities market participants, must comply with the general quotantifraudquot provisions of the federal securities laws. Broker-dealers must also comply with many requirements that are designed to maintain high industry standards. We discuss some of these provisions below. A. Antifraud Provisions (Sections 9(a), 10(b), and 15(c)(1) and (2)) The quotantifraudquot provisions prohibit misstatements or misleading omissions of material facts, and fraudulent or manipulative acts and practices, in connection with the purchase or sale of securities. 3 While these provisions are very broad, the Commission has adopted rules, issued interpretations, and brought enforcement actions that define some of the activities we consider manipulative, deceptive, fraudulent, or otherwise unlawful. 4 Broker-dealers must conduct their activities so as to avoid these kinds of practices. 1. Duty of Fair Dealing Broker-dealers owe their customers a duty of fair dealing. This fundamental duty derives from the Act39s antifraud provisions mentioned above. Under the so-called quotshinglequot theory, by virtue of engaging in the brokerage profession ( e. g. . hanging out the broker-dealer39s business sign, or quotshinglequot), a broker-dealer represents to its customers that it will deal fairly with them, consistent with the standards of the profession. Based on this important representation, the SEC, through interpretive statements and enforcement actions, and the courts, through case law, have set forth over time certain duties for broker-dealers. These include the duties to execute orders promptly, disclose certain material information ( i. e. . information the customer would consider important as an investor), charge prices reasonably related to the prevailing market, and fully disclose any conflict of interest. SRO rules also reflect the importance of fair dealing. For example, FINRA members must comply with NASD39s Rules of Fair Practice. These rules generally require broker-dealers to observe high standards of commercial honor and just and equitable principles of trade in conducting their business. The exchanges and the MSRB have similar rules. 2. Suitability Requirements Broker-dealers generally have an obligation to recommend only those specific investments or overall investment strategies that are suitable for their customers. The concept of suitability appears in specific SRO rules such as NASD Rule 2310 and has been interpreted as an obligation under the antifraud provisions of the federal securities laws. Under suitability requirements, a broker-dealer must have an quotadequate and reasonable basisquot for any recommendation that it makes. Reasonable basis suitability, or the reasonable basis test, relates to the particular security or strategy recommended. Therefore, the broker-dealer has an obligation to investigate and obtain adequate information about the security it is recommending. A broker-dealer also has an obligation to determine customer-specific suitability. In particular, a broker-dealer must make recommendations based on a customer39s financial situation, needs, and other security holdings. This requirement has been construed to impose a duty of inquiry on broker-dealers to obtain relevant information from customers relating to their financial situations and to keep such information current. SROs consider recommendations to be unsuitable when they are inconsistent with the customer39s investment objectives. 3. Duty of Best Execution The duty of best execution, which also stems from the Act39s antifraud provisions, requires a broker-dealer to seek to obtain the most favorable terms available under the circumstances for its customer orders. This applies whether the broker-dealer is acting as agent or as principal. The SRO rules also include a duty of best execution. For example, FINRA members must use quotreasonable diligencequot to determine the best market for a security and buy or sell the security in that market, so that the price to the customer is as favorable as possible under prevailing market conditions. 4. Customer Confirmation Rule (Rule 10b-10 and MSRB rule G-15) A broker-dealer must provide its customers, at or before the completion of a transaction, with certain information, including: the date, time, identity, price, and number of shares involved its capacity (agent or principal) and its compensation (for agency trades, compensation includes its commission and whether it receives payment for order flow 5 and for principal trades, mark-up disclosure may be required) the source and amount of any third party remuneration it has received or will receive 6 other information, both general (such as, if the broker-dealer is not a SIPC member) and transaction-specific (such as the yield, in most transactions involving debt securities). A broker-dealer may also be obligated under the antifraud provisions of the Act to disclose additional information to the customer at the time of his or her investment decision. 5. Disclosure of Credit Terms (Rule 10b-16) Broker-dealers must notify customers purchasing securities on credit about the credit terms and the status of their accounts. A broker-dealer must establish procedures for disclosing this information before it extends credit to a customer for the purchase of securities. A broker-dealer must give the customer this information at the time the account is opened, and must also provide credit customers with account statements at least quarterly. 6. Restrictions on Short Sales (Regulation SHO) A quotshort salequot is generally a sale of a security that the seller doesn39t own or for which the seller delivers borrowed shares. Regulation SHO was adopted in 2004 to update short sale regulation in light of numerous market developments since short sale regulation was first adopted in 1938. Compliance with Regulation SHO began on January 3, 2005. Some of the goals of Regulation SHO include: Establishing uniform quotlocatequot and quotclose-outquot requirements in order to address problems associated with failures to deliver, including potentially abusive quotnakedquot short selling. Locate Requirement: Regulation SHO requires a broker-dealer to have reasonable grounds to believe that the security can be borrowed so that it can be delivered on the date delivery is due before effecting a short sale order in any equity security. This quotlocatequot must be made and documented prior to effecting the short sale. Market makers engaged in bona fide market making are exempted from the quotlocatequot requirement. quotClose-outquot Requirement: Regulation SHO imposes additional delivery requirements on broker-dealers for securities in which there are a relatively substantial number of extended delivery failures at a registered clearing agency (quotthreshold securitiesquot). For instance, with limited exception, Regulation SHO requires brokers and dealers that are participants of a registered clearing agency to take action to quotclose-outquot failure-to-deliver positions (quotopen failsquot) in threshold securities that have persisted for 13 consecutive settlement days. Closing out requires the broker or dealer to purchase securities of like kind and quantity. Until the position is closed out, the broker or dealer and any broker or dealer for which it clears transactions (for example, an introducing broker) may not effect further short sales in that threshold security without borrowing or entering into a bona fide agreement to borrow the security (known as the quotpre-borrowingquot requirement). Creating uniform order marking requirements for sales of all equity securities. This means that a broker-dealer must mark orders as quotlongquot or quotshort. quot For further information, please see the adopting release for Regulation SHO, as well as Frequently Asked Questions, Key Points, and other related materials at sec. govspotlightshortsales. htm . 7. Trading During an Offering (Regulation M) Regulation M is designed to protect the integrity of the securities trading market as an independent pricing mechanism by governing the activities of underwriters, issuers, selling security holders, and other participants in connection with a securities offering. These rules are aimed at preventing persons having an interest in an offering from influencing the market price for the offered security in order to facilitate a distribution. The adopting release for Regulation M is available at sec. govrulesfinal34-38067.txt . Rule 101 of Regulation M generally prohibits underwriters, broker-dealers and other distribution participants from bidding for, purchasing, or attempting to induce any person to bid for or purchase, any security which is the subject of a distribution until the applicable restricted period has ended. An offering39s quotrestricted periodquot begins either one or five business days (depending on the trading volume value of the offered security and the public float value of the issuer) before the day of the offering39s pricing and ends upon completion of the distribution. Rule 101 contains various exceptions that are designed to permit an orderly distribution of securities and limit disruption in the market for the securities being distributed. For example, underwriters can continue to trade in actively-traded securities of larger issuers (securities with an average daily trading volume, or ADTV, value of 1 million or more and whose issuers have a public float value of at least 150 million). In addition, the following activities, among others, may be excepted from Rule 101, if they meet specified conditions: disseminating research reports making unsolicited purchases purchasing a group, or quotbasketquot of 20 or more securities exercising options, warrants, rights, and convertible securities effecting transactions that total less than 2 of the security39s ADTV and effecting transactions in securities sold to quotqualified institutional buyers. quot Rule 102 of Regulation M prohibits issuers, selling security holders, and their affiliated purchasers from bidding for, purchasing, or attempting to induce any person to bid for or purchase, any security which is the subject of a distribution until after the applicable restricted period. Rule 103 of Regulation M governs passive market making by broker-dealers participating in an offering of a Nasdaq security. Rule 104 of Regulation M governs stabilization transactions, syndicate short covering activity, and penalty bids. Rule 105 of Regulation M prevents manipulative short sales prior to pricing an offering by prohibiting the purchase of offering securities if a person sold short the security that is the subject of the offering during the Rule 105 restricted period. The rule contains exceptions for bona fide purchases, separate accounts, and investment companies. For frequently asked questions about Regulation M, see Staff Legal Bulletin No. 9 at sec. govinterpslegalmrslb9.htm . 8. Restrictions on Insider Trading The SEC and the courts interpret Section 10(b) and Rule 10b-5 under the Act to bar the use by any person of material non-public information in the purchase or sale of securities, whenever that use violates a duty of trust and confidence owed to a third party. Section 15(f) of the Act specifically requires broker-dealers to have and enforce written policies and procedures reasonably designed to prevent their employees from misusing material non-public information. Because employees in the investment banking operations of broker-dealers frequently have access to material non-public information, firms need to create procedures designed to limit the flow of this information so that their employees cannot use the information in the trading of securities. Broker-dealers can use these information barriers as a defense to a claim of insider trading. Such procedures typically include: training to make employees aware of these restrictions employee trading restrictions physical barriers isolation of certain departments and limitations on investment bank proprietary trading. 7 9. Restrictions on Private Securities Transactions NASD Rule 3040 provides that quotno person associated with a member shall participate in any manner in a private securities transactionquot except in accordance with the provisions of the rule. To the extent that any such transactions are permitted under the rule, prior to participating in any private securities transaction, the associated person must provide written notice to the member firm as described in the rule. If compensation is involved, the member firm must approve or disapprove the proposed transaction, record it in its books and records, and supervise the transaction as if it were executed on behalf of the member firm. Other conditions may also apply. In addition, private securities transactions of an associated person may be subject to an analysis under Exchange Act Section 10(b) and Rule 10b-5, as well as the broker-dealer supervisory provisions of Section 15(f) (described in Part V. A.8, above) and Section 15(b)(4)(E), and other relevant statutory or regulatory provisions. B. Analysts and Regulation AC Regulation AC (or Regulation Analyst Certification) requires brokers, dealers, and persons associated with brokers or dealers that publish, distribute, or circulate research reports to include in those reports a certification that the views expressed in the report accurately reflect the analyst39s personal views. The report must also disclose whether the analyst received compensation for the views expressed in the report. If the analyst has received related compensation, the broker, dealer, or associated person must disclose its amount, source, and purpose. Regulation AC applies to all brokers and dealers, as well as to those persons associated with a broker or dealer that fall within the definition of quotcovered person. quot Regulation AC also requires that broker-dealers keep records of analyst certifications relating to public appearances. In addition to Commission rules, analyst conduct is governed by SRO rules, such as NASD Rule 2711 and NYSE Rule 472. The SRO rules impose restrictions on analyst compensation, personal trading activities, and involvement in investment banking activities. The SRO rules also include disclosure requirements for research reports and public appearances. For further information, including investor guidance, SEC releases, and SRO rules, see sec. govdivisionsmarketregsecuritiesanalysts. htm. In addition, staff responses to frequently asked questions are available at sec. govdivisionsmarketregmregacfaq0803.htm . C. Trading by Members of Exchanges, Brokers and Dealers (Section 11(a)) Broker-dealers that are members of national securities exchanges are subject to additional regulations regarding transactions they effect on exchanges. For example, except under certain conditions, they generally cannot effect transactions on exchanges for their own accounts, the accounts of their associated persons, or accounts that they or their associated persons manage. Exceptions from this general rule include transactions by market makers, transactions routed through other members, and transactions that yield to other orders. Exchange members may wish to seek guidance from their exchange regarding these provisions. D. Extending Credit on New Issues Disclosure of Capacity as Broker or Dealer (Section 11(d)) Section 11(d)(1) of the Act generally prohibits a broker-dealer that participates in the distribution of a new issue of securities from extending credit to customers in connection with the new issue during the distribution period and for 30 days thereafter. Sales by a broker-dealer of mutual fund shares and variable insurance product units are deemed to constitute participation in the distribution of a new issue. Therefore, purchase of mutual fund shares or variable product units using credit extended or arranged by the broker-dealer during the distribution period is a violation of Section 11(d)(1). However, Exchange Act Rule 11d1-2 permits a broker-dealer to extend credit to a customer on newly sold mutual fund shares and variable insurance product units after the customer has owned the shares or units for 30 days. Section 11(d)(2) of the Act requires a broker-dealer to disclose in writing, at or before the completion of each transaction with a customer, whether the broker-dealer is acting in the capacity of broker or dealer with regard to the transaction. E. Regulation NMS Regulation NMS addresses four interrelated topics that are designed to modernize the regulatory structure of the U. S. equity markets: (1) order protection, (2) intermarket access, (3) sub-penny pricing, and (4) market data. The quotOrder Protection Rulequot requires trading centers to establish, maintain, and enforce written policies and procedures reasonably designed to prevent the execution of trades at prices inferior to protected quotations displayed by other trading centers, subject to an applicable exception. To be protected, a quotation must be immediately and automatically accessible. The quotAccess Rulequot requires fair and non-discriminatory access to quotations, establishes a limit on access fees to harmonize the pricing of quotations across different trading centers, and requires each national securities exchange and national securities association to adopt, maintain, and enforce written rules that prohibit their members from engaging in a pattern or practice of displaying quotations that lock or cross automated quotations. The quotSub-Penny Rulequot prohibits market participants from accepting, ranking, or displaying orders, quotations, or indications of interest in a pricing increment smaller than a penny, except for orders, quotations, or indications of interest that are priced at less than 1.00 per share. The quotMarket Data Rulesquot update the requirements for consolidating, distributing, and displaying market information. In addition, amendments to the joint industry plans for disseminating market information modify the formulas for allocating plan revenues among the self-regulatory organizations and broaden participation in plan governance. Regulation NMS also updates and streamlines the existing Exchange Act rules governing the national market system previously adopted under Section 11A of the Exchange Act, and consolidates them into a single regulation. F. Order Execution Obligations (Rules 602-604 of Regulation NMS) Broker-dealers that are exchange specialists or Nasdaq market makers must comply with particular rules regarding publishing quotes and handling customer orders. These two types of broker-dealers have special functions in the securities markets, particularly because they trade for their own accounts while also handling orders for customers. These rules, which include the quotQuote Rulequot and the quotLimit Order Display Rule, quot increase the information that is publicly available concerning the prices at which investors may buy and sell exchange-listed and Nasdaq National Market System securities. The Quote Rule requires specialists and market makers to provide quotation information to their self-regulatory organization for dissemination to the public. The quote information that the specialist or market maker provides must reflect the best prices at which he is willing to trade (the lowest price the dealer will accept from a customer to sell the securities and the highest price the dealer will pay a customer to purchase the securities). A specialist or market maker may still trade at better prices in certain private trading systems, called electronic communications networks, or quotECNs, quot without publishing an improved quote. This is true only when the ECN itself publishes the improved prices and makes those prices available to the investing public. Thus, the Quote Rule ensures that the public has access to the best prices at which specialists and market makers are willing to trade even if those prices are in private trading systems. Limit orders are orders to buy or sell securities at a specified price. The Limit Order Display Rule requires that specialists and market makers publicly display certain limit orders they receive from customers. If the limit order is for a price that is better than the specialist39s or market maker39s quote, the specialist or market maker must publicly display it. The rule benefits investors because the publication of trading interest at prices that improve specialists39 and market makers39 quotes present investors with improved pricing opportunities. G. Regulation ATS: Broker-Dealer Trading Systems Regulation ATS (17 CFR 242.300 et seq.) provides a means for broker-dealers to operate automated trading platforms, to collect and execute orders in securities electronically, without registering as a national securities exchange under Section 6 of the Exchange Act or as an exempt exchange pursuant to Section 5 of the Act. For purposes of the regulation, an alternative trading system or ATS is any organization, association, person, group of persons, or system that constitutes, maintains, or provides a marketplace or facilities for bringing together purchasers and sellers of securities or for otherwise performing with respect to securities the functions commonly performed by a stock exchange as defined in Rule 3b-16 under the Exchange Act. See 17 CFR 242.300. Further, for purposes of the regulation, an ATS may not set rules governing the conduct of subscribers (other than with respect to the use of the particular trading system), or discipline subscribers other than by exclusion from trading. To the extent that an ATS or the sponsoring broker-dealer seeks to establish conduct or disciplinary rules, the entity may be required to register as a national securities exchange or obtain a Commission exemption from exchange registration based on limited trading volume. In order to acquire the status of an ATS, a firm must first be registered as a broker-dealer, and it must file an initial operation report with respect to the trading system on Form ATS at least 20 days before commencing operation. The initial operation report must be accurate and kept current. The Commission does not issue approval orders for Form ATS filings however, the Form ATS is not considered filed unless it complies with all applicable requirements under the Regulation. Regulation ATS contains provisions concerning the system39s operations, including: fair access to the trading system fees charged the display of orders and the ability to execute orders system capacity, integrity and security record keeping and reporting and procedures to ensure the confidential treatment of trading information. An ATS must file with the Division of Trading and Markets quarterly reports regarding its operations on Form ATS-R. An ATS must also comply with any applicable SRO rules and with state laws relating to alternative trading systems and relating to the offer or sale of securities or the registration or regulation of persons or entities effecting securities transactions. Finally, an ATS may not use in its name the word quotexchange, quot or terms similar to the word quotexchange, quot such as the term quotstock market. quot See 17 CFR 242.301. For further information on the operation and regulation of alternative trading systems, see the adopting release for Regulation ATS at sec. govrulesfinal34-40760.txt . H. Penny Stock Rules (Rules 15g-2 through 15g-9, Schedule 15G) Most broker-dealers that effect transactions in quotpenny stocksquot have certain enhanced suitability and disclosure obligations to their customers. 8 A penny stock is generally defined as any equity security other than a security that: (a) is an NMS stock ( See Rule 600(b)(47)) listed on a quotgrandfatheredquot national securities exchange, (b) is an NMS stock listed on a national securities exchange or an automated quotation system sponsored by a registered national securities association (including Nasdaq) that satisfies certain minimum quantitative listing standards, (c) has a transaction price of five dollars or more, (d) is issued by a registered investment company or by the Options Clearing Corporation, (e) is a listed security futures product, or (f) is a security whose issuer has met certain net tangible assets or average revenues ( See Rule 3a51-1). Penny stocks include the equity securities of private companies with no active trading market if they do not qualify for one of the exclusions from the definition of penny stock. Before a broker-dealer that does not qualify for an exemption 9 may effect a solicited transaction in a penny stock for or with the account of a customer it must: (1) provide the customer with a risk disclosure document, as set forth in Schedule 15G, and receive a signed and dated acknowledgement of receipt of that document from the customer ( See Rule 15g-2) (2) approve the customer39s account for transactions in penny stocks, provide the customer with a suitability statement, and receive a signed a dated copy of that statement from the customer and (3) receive the customer39s written agreement to the transaction ( See Rule 15g-9). The broker-dealer also must wait at least two business days after sending the customer the risk disclosure document and the suitability statement before effecting the transaction. In addition, Exchange Act Rules 15g-3 through 15g-6 generally require a broker-dealer to give each penny stock customer: information on market quotations and, where appropriate, offer and bid prices the aggregate amount of any compensation received by the broker-dealer in connection with such transaction the aggregate amount of cash compensation that any associated person of the broker-dealer, who is a natural person and who has communicated with the customer concerning the transaction at or prior to the customerrsquos transaction order, other than a person whose function is solely clerical or ministerial, has received or will receive from any source in connection with the transaction and monthly account statements showing the market value of each penny stock held in the customerrsquos account. I. Privacy of Consumer Financial Information (Regulation S-P) Broker-dealers, including foreign broker-dealers registered with the Commission and unregistered broker-dealers in the United States, must comply with Regulation S-P, ( See 17 CFR Part 248) even if their consumers are non-U. S. persons or if they conduct their activities through non-U. S. offices or branches. Regulation SP generally requires a broker-dealer to provide its customers with initial, annual and revised notices containing specified information about the broker-dealer39s privacy policies and practices. These notices must be clear and conspicuous, and must accurately reflect the broker-dealer39s policies and practices. See 17 CFR 248.4, 248.5, 248.6 and 248.8. Before disclosing nonpublic personal information about a consumer to a nonaffiliated third party, a broker-dealer must first give a consumer an opt-out notice and a reasonable opportunity to opt out of the disclosure. See 17 CFR 248.7 and 248.10. There are exceptions from these notice and opt-out requirements for disclosures to other financial institutions under joint marketing agreements and to certain service providers. See 17 CFR 248.13. There also are exceptions for disclosures made for purposes such as maintaining or servicing accounts, and disclosures made with the consent or at the direction of a consumer, or for purposes such as protecting against fraud, reporting to consumer reporting agencies, and providing information to law enforcement agencies. See 17 CFR 248.14 and 248.15. Regulation SP also imposes limits on the re-disclosure and re-use of information, and on sharing account number information with nonaffiliated third parties for use in telemarketing, direct mail marketing and email marketing. See 17 CFR 248.11 and 248.12. In addition, it includes a safeguards rule that requires a broker-dealer to adopt written policies and procedures for administrative, technical, and physical safeguards to protect customer records and information. See 17 CFR 248.30(a). Further, it includes a disposal rule that requires a broker-dealer (other than a broker-dealer registered by notice with the Commission to engage solely in transactions in securities futures) that maintains or possesses consumer report information for a business purpose to take reasonable measures to protect against unauthorized access to or use of the information in connection with its disposal. See 17 CFR 248.30(b). Recently proposed amendments which would further strengthen the privacy protections under Regulation S-P are available at sec. govrulesproposed200834-57427.pdf . J. Investment Adviser Registration Broker-dealers offering certain types of accounts and services may also be subject to regulation under the Investment Advisers Act. 10 (An investment adviser is defined as a person who receives compensation for providing advice about securities as part of a regular business.) ( See Section 202(a)(11) of the Investment Advisers Act .) In general, a broker-dealer whose performance of advisory services is quotsolely incidentalquot to the conduct of its business as a broker-dealer and that receives no quotspecial compensationquot is excepted from the definition of investment adviser. Thus, for example, a broker-dealer that provides advice and offers fee-based accounts (i. e. accounts that charge an asset-based or fixed fee rather than a commission, mark-up, or mark-down) must treat those accounts as advisory because an asset-based fee is considered quotspecial compensation. quot Also, under a recently proposed rule, a broker-dealer would be required to treat (1) each account over which it exercises investment discretion as an advisory account, unless the investment discretion is granted by a customer on a temporary or limited basis and (2) an account as advisory if the broker-dealer charges a separate fee for, or separately contracts to provide, advisory services. ( See sec. govrulesproposed2007ia-2652.pdf .) Finally, under the same proposed rule, a broker-dealer that is registered under the Exchange Act and registered under the Investment Advisers Act would be an investment adviser solely with respect to those accounts for which it provides services that subject the broker-dealer to the Investment Advisers Act. VI. ARBITRATION Pursuant to the rules of self-regulatory organizations, broker-dealers are required to arbitrate disputes with their customers, if the customer chooses to arbitrate. Se f. eks. . NASD Code of Arbitration Procedure for Customer Disputes, Rule 12200 American Stock Exchange, Rule 600 and Chicago Board of Options Exchange, Rule 18.1. VII. FINANCIAL RESPONSIBILITY OF BROKER-DEALERS Broker-dealers must meet certain financial responsibility requirements, including: maintaining minimum amounts of liquid assets, or net capital taking certain steps to safeguard the customer funds and securities and making and preserving accurate books and records. A. Net Capital Rule (Rule 15c3-1) The purpose of this rule is to require a broker-dealer to have at all times enough liquid assets to promptly satisfy the claims of customers if the broker-dealer goes out of business. Under this rule, broker-dealers must maintain minimum net capital levels based upon the type of securities activities they conduct and based on certain financial ratios. For example, broker-dealers that clear and carry customer accounts generally must maintain net capital equal to the greater of 250,000 or two percent of aggregate debit items. Broker-dealers that do not clear and carry customer accounts can operate with lower levels of net capital. B. Use of Customer Balances (Rule 15c3-2) Broker-dealers that use customers39 free credit balances in their business must establish procedures to provide specified information to those customers, including: the amount due to those customers the fact that such funds are not segregated and may be used by the broker-dealer in its business and the fact that such funds are payable on demand of the customer. C. Customer Protection Rule (Rule 15c3-3) This rule protects customer funds and securities held by broker-dealers. Under the rule, a broker-dealer must have possession or control of all fully-paid or excess margin securities held for the account of customers, and determine daily that it is in compliance with this requirement. The broker-dealer must also make periodic computations to determine how much money it is holding that is either customer money or obtained from the use of customer securities. If this amount exceeds the amount that it is owed by customers or by other broker-dealers relating to customer transactions, the broker-dealer must deposit the excess into a special reserve bank account for the exclusive benefit of customers. This rule thus prevents a broker-dealer from using customer funds to finance its business. D. Required Books, Records, and Reports (Rules 17a-3, 17a-4, 17a-5, 17a-11) 11 Broker-dealers must make and keep current books and records detailing, among other things, securities transactions, money balances, and securities positions. They also must keep records for required periods and furnish copies of those records to the SEC on request. These records include e-mail. Broker-dealers also must file with the SEC periodic reports, including quarterly and annual financial statements. The annual statements generally must be certified by an independent public accountant. In addition, broker-dealers must notify the SEC and the appropriate SRO 12 regarding net capital, recordkeeping, and other operational problems, and in some cases file reports regarding those problems, within certain time periods. This gives us and the SROs early warning of these problems. E. Risk Assessment Requirements (Rules 17h-1T and 17h-2T) Certain broker-dealers must maintain and preserve certain information regarding those affiliates, subsidiaries and holding companies whose business activities are reasonably likely to have a material impact on their own financial and operating condition (including the broker-dealer39s net capital, liquidity, or ability to conduct or finance operations). Broker-dealers must also file a quarterly summary of this information. This information is designed to permit the SEC to assess the impact these entities may have on the broker-dealer. VIII. OTHER REQUIREMENTS In addition to the provisions discussed above, broker-dealers must comply with other requirements. These include: submitting to Commission and SRO examinations participating in the lost and stolen securities program complying with the fingerprinting requirement maintaining and reporting information regarding their affiliates following certain guidelines when using electronic media to deliver information and maintaining an anti-money laundering program. A. Examinations and Inspections (Rules 15b2-2 and 17d-1) Broker-dealers are subject to examination by the SEC and the SROs. The appropriate SRO generally inspects newly-registered broker-dealers for compliance with applicable financial responsibility rules within six months of registration, and for compliance with all other regulatory requirements within twelve months of registration. A broker-dealer must permit the SEC to inspect its books and records at any reasonable time. B. Lost and Stolen Securities Program (Rule 17f-1) In general, all broker-dealers must register in the lost and stolen securities program. The limited exceptions include broker-dealers that effect securities transactions exclusively on the floor of a national securities exchange solely for other exchange members and do not receive or hold customer securities, and broker-dealers whose business does not involve handling securities certificates. Broker-dealers must report losses, thefts, and instances of counterfeiting of securities certificates on Form X-17F-1A, and, in some cases, broker-dealers must make inquiries regarding securities certificates coming into their possession. Broker-dealers must file these reports and inquiries with the Securities Information Center (SIC), which operates the program for the SEC. A registration form can be obtained from Securities Information Center, P. O. Box 55151, Boston, MA 02205-5151. For registration and additional information, see the SIC39s website at secic . C. Fingerprinting Requirement (Rule 17f-2) Generally, every partner, officer, director, or employee of a broker-dealer must be fingerprinted and submit his or her fingerprints to the U. S. Attorney General. This requirement does not apply, however, to broker-dealers that sell only certain securities that are not ordinarily evidenced by certificates (such as mutual funds and variable annuities) or to persons who do not sell securities, have access to securities, money or original books and records, and do not supervise persons engaged in such activities. A broker-dealer claiming an exemption must comply with the notice requirements of Rule 17f-2. Broker-dealers may obtain fingerprint cards from their SRO and should submit completed fingerprint cards to the SRO for forwarding to the FBI on behalf of the Attorney General. D. Use of Electronic Media by Broker-Dealers The Commission has issued two interpretive releases discussing the issues that broker-dealers should consider in using electronic media for delivering information to customers. These issues include the following: Will the customer have notice of and access to the communication Will there be evidence of delivery Did the broker-dealer take reasonable precautions to ensure the integrity, confidentiality, and security of any personal financial information See Securities Exchange Act Release No. 37182 (May 15, 1996), 61 FR 24644. See also . Securities Exchange Act Release No. 39779 (March 23, 1998), 63 FR 14806 (sec. govrulesinterp33-7516.htm ). E. Electronic Signatures (E-SIGN) Broker-dealers should also consider the impact, if any, that the Electronic Signatures in Global and National Commerce Act (commonly known as E-SIGN), Pub. L. No. 106-229, 114 Stat. 464 (2000) 15 U. S.C. sect7001, has on their ability to deliver information to customers electronically. F. Anti-Money Laundering Program Broker-dealers have broad obligations under the Bank Secrecy Act (quotBSAquot) 13 to guard against money laundering and terrorist financing through their firms. The BSA, its implementing regulations, and Rule 17a-8 under the Exchange Act require broker-dealers to file reports or retain records relating to suspicious transactions, customer identity, large cash transactions, cross-border currency movement, foreign bank accounts and wire transfers, among other things. The BSA, as amended by the USA PATRIOT Act, as well as SRO rules (e. g. NASD Rule 3011 and NYSE Rule 445), also requires all broker-dealers to have anti-money laundering compliance programs in place. Firms must develop and implement a written anti-money laundering compliance program, approved in writing by a member of senior management, which is reasonably designed to achieve and monitor the member39s ongoing compliance with the requirements of the BSA and its implementing regulations. Under this obligation, firms must: establish and implement policies and procedures that can be reasonably expected to detect and cause the reporting of suspicious transactions establish and implement policies, procedures, and internal controls reasonably designed to achieve compliance with the BSA and implementing regulations provide for independent testing for compliance, to be conducted by member personnel or by a qualified outside party designate and identify to the SROs an individual or individuals responsible for implementing and monitoring the day-to-day operations and internal controls of the program and provide prompt notification regarding any change in such designation(s) and provide ongoing training for appropriate personnel. For a compilation of key anti-money laundering laws, rules and guidance applicable to broker-dealers, see Anti-Money Laundering Source Tool sec. govaboutofficesocieamlsourcetool. htm see also, FINRA Anti-Money Laundering Issue Center finra. orgRulesRegulationIssueCenterAnti-MoneyLaunderingindex. htm. In addition, the Financial Crimes Enforcement Network (quotFinCENquot), the division within the Department of the Treasury that administers the BSA, provides useful information for helping financial institutions, including broker-dealers, meet their BSA obligations. See FinCEN Web site fincen. gov . G. Office of Foreign Assets Control Broker-dealers have an obligation to comply with the sanctions programs administered by the Department of Treasury39s Office of Foreign Assets Control (OFAC). OFAC administers and enforces economic and trade sanctions based on US foreign policy and national security goals against targeted foreign countries, terrorists, international narcotics traffickers, and those engaged in activities related to the proliferation of weapons of mass destruction. 14 OFAC acts under Presidential wartime and national emergency powers, as well as authority granted by specific legislation, to impose controls on transactions and freeze foreign assets under US jurisdiction. OFAC39s sanctions programs are separate and distinct from, and in addition to, the anti-money laundering requirements imposed under the BSA on broker-dealers. 15 Unlike the BSA, OFAC programs apply to all U. S. persons and are applicable across business lines. OFAC programs are also strict liability programs mdash there are no safe harbors and no de minimis standards, although having a comprehensive compliance program in place could act as a mitigating factor in any enforcement action. OFAC publishes regulations implementing each of its programs, which include trade restrictions and asset blockings against particular countries and parties tied to terrorism, narcotics trafficking, proliferation of weapons of mass destruction, as well as a number of programs targeting members of certain foreign jurisdictions. As part of its efforts to implement these programs, OFAC publishes a list of Specially Designated Nationals, which is frequently updated on an as-needed basis. 16 In general, OFAC regulations require you to do the following: block accounts and other property of specified countries, entities, and individuals prohibit or reject unlicensed trade and financial transactions with specified countries, entities, and individuals and report all blockings and rejections of prohibited transactions to OFAC within ten days of the occurrence and annually. 17 OFAC has the authority to impose civil penalties of over 1,000,000 per count for violations of its sanctions programs. OFAC has stated that it will take into account the adequacy of your OFAC compliance program when it evaluates whether to impose a penalty if an OFAC violation occurs. To guard against engaging in OFAC prohibited transactions, you should generally follow a best practice of quotscreening againstquot the OFAC lists. 18 Consistent with this best practice, you should take care to screen all new accounts, existing accounts, customers and relationships against the OFAC lists, including any updates to the lists. This screening should include originators or recipients of wire and securities transfers. 19 H. Business Continuity Planning The Commission, Federal Reserve Board, and Comptroller of the Currency published an interagency White Paper emphasizing the importance of core clearing and settlement organizations and establishing guidelines for their capacity and ability to restore operations within a short time of a wide-scale disruption. 20 Separately, the Commission also published a Policy Statement urging the organized securities markets to improve their business continuity arrangements, 21 and encouraging SRO-operated markets and electronic communications networks, or ECNs to establish plans to enable the restoration of trading no later than the business day following a wide-scale disruption. In 2004, NASD and the NYSE adopted rules requiring every member to establish and maintain a business continuity plan, with elements as specified in the rules, and to provide the respective SROs with emergency contact information. See NASD Rule 3510 and NYSE Rule 446. See also . sec. govrulessronasd34-49537.pdf . IX. WHERE TO GET FURTHER INFORMATION For general questions regarding broker-dealer registration and regulation: Office of Interpretation and Guidance Division of Trading and Markets U. S. Securities and Exchange Commission 100 F Street, NE Washington, DC 20549 (202) 551-5777 e-mail: tradingandmarketssec. gov For additional information about how to obtain official publications of SEC rules and regulations, and for on-line access to SEC rules: Superintendent of Documents Government Printing Office Washington, DC 20402-9325 gpo. gov For copies of SEC forms and recent SEC releases, Publications Section U. S. Securities and Exchange Commission 100 F Street, NE Washington, DC 20549 (202) 551-4040 Other useful addresses, telephone numbers, and websites: SEC39s website: sec. gov The SEC39s website contains contact numbers for SEC offices in Washington and for the SEC39s regional offices: sec. govcontactaddresses. htm . Financial Industry Regulatory Authority 9509 Key West Avenue Rockville, MD 20850 (301) 590-6500 (call center) (800) 289-9999 (to check on the registration status of a firm or individual) finra. org New York Stock Exchange, Inc. 20 Broad Street New York, NY 10005 (212) 656-3000 nyse North American Securities Administrators Association, Inc. 750 First Street, NE, Suite 1140 Washington, DC 20002 (202) 737-0900 nasaa. org Municipal Securities Rulemaking Board gt1900 Duke Street, Suite 600 Alexandria, VA 22314 (703) 797-6600 msrb. org Securities Investor Protection Corporation 805 15th Street, N. W. Suite 800 Washington, D. C. 20005-2215 (202)371-8300 sipc. org e-mail: asksipcsipc. org We wish to stress that we have published this guide as an introduction to the federal securities laws that apply to brokers and dealers. It only highlights and summarizes certain provisions, and does not relieve anyone from complying with all applicable regulatory requirements. You should not rely on this guide without referring to the actual statutes, rules, regulations, and interpretations. 1 The Division of Trading and Markets was known as the Division of Market Regulation from August 7, 1972, until November 14, 2007. 2 The treatment of dividend (or interest) reinvestment and stock purchase plans is addressed in Rule 102(c) of Regulation M. ( See Part V. A.7.) 3 Section 9(a) prohibits particular manipulative practices regarding securities registered on a national securities exchange. Section 10(b) is a broad quotcatch-allquot provision that prohibits the use of quotany manipulative or deceptive device or contrivancequot in connection with the purchase or sale of any security. Sections 15(c)(1) and 15(c)(2) apply to the over-the-counter markets. Section 15(c)(1) prohibits broker-dealers from effecting transactions in, or inducing the purchase or sale of, any security by means of quotany manipulative, deceptive or other fraudulent device, quot and Section 15(c)(2) prohibits a broker-dealer from making fictitious quotes. 4 These include Rules 10b-1 through 10b-18, 15c1-1 through 15c1-9, 15c2-1 through 15c2-11, and Regulation M. 5 In addition, Rule 11Ac1-3 requires broker-dealers to inform their customers, upon opening a new account and annually thereafter, of their policies regarding payment for order flow and for determining where to route a customer39s order. 6 The purpose of this disclosure is to inform the customer of the nature and extent of a broker-dealer39s conflict of interest. Broker-dealers are neither required to disclose the precise amount of these payments nor any formula that would allow a customer to calculate this amount. Nevertheless, Rule 10b-10 is not a safe harbor from the anti-fraud provisions. Recent enforcement actions have indicated that failures to disclose the nature and extent of the conflict of interest may violate Section 17(a)(2) of the 1933 Act. See Edward D. Jones amp Co. L. P. Securities Exchange Act Release No. 50910 (Dec. 22, 2004) Morgan Stanley DW, Inc. Securities Exchange Act Release No. 48789 (Nov. 17, 2003). 7 SEC, Report by Division of Market Regulation, Broker-Dealer Policies and Procedures Designed to Segment the Flow and Prevent the Misuse of Material Non-Public Information, 1989-1990 Transfer Binder Fed. Sec. L. Rep. (CCH) 84,520 at p. 80, 620-25 (March, 1990). 8 Rule 15g-1(a)(1) establishes a transaction exemption for brokers or dealers whose commission equivalents, mark-ups, and mark-downs from transactions in penny stocks during each of the immediately preceding three months and during eleven or more of the preceding twelve months, or during the immediately preceding six months, did not exceed five percent of its total commissions, commission equivalents, mark-ups, and mark-downs from transactions in securities during those months. 9 Exemptions from the requirements of Exchange Act Rules 15g-2 through 15g-6 are provided for non-recommended transactions, broker-dealers doing a minimal business in penny stocks, trades with institutional investors, and private placements. See Rule 15g-1. Rule 15g-9(c) exempts certain transactions from the requirements of Rule 15g-9. 10 See Certain Broker-Dealers Deemed Not To Be Investment Advisers, Exchange Act Release No. 51523 (April 12, 2005). 11 Rules 17a-2, 17a-7, 17a-8, 17a-10 and 17a-13 contain additional recordkeeping and reporting requirements that apply to broker-dealers. 12 When a broker-dealer is a member of more than one SRO, the SEC designates the SRO responsible for examining such broker-dealer for compliance with financial responsibility rules (the quotdesignated examining authorityquot). 13 The Currency and Foreign Transactions Reporting Act of 1970 (commonly referred to as the quotBank Secrecy Actquot) is codified at 31 U. S.C. 5311, et seq. The regulations implementing the Bank Secrecy Act are located at 31 CFR Part 103. 14 A list of countries subject to OFAC sanctions, as well as a list of individuals and companies owned or controlled by, or acting for or on behalf of, targeted counties (collectively called Specially Designated Nationals (SDNs)), is available on the OFAC website: treas. govofac . A summary of OFAC regulations as they apply to the securities industry can be found at the following link: treas. govofficesenforcementofacregulationst11facsc. pdf See also Federal Financial Institutions Examination Council Bank Secrecy ActAnti-Money Laundering Examination Manual (quotFFIEC Manualquot), at pages 137-145 (8242007). The FFIEC Manual contains an entire section outlining best practices for OFAC Compliance, including risk matrices. Although that manual is written for the banking community, it provides information which may be useful to broker-dealers. 15 See also FinCEN Interpretive Release No. 2004-02 quotUnitary Filing of Suspicious Activity and Blocking Reports, quot 69 Fed. Reg. 76847 (Dec. 23, 2004). 16 OFAC offers a RISS feed service as well as an email notice system which pushes out digital information about its programs, including updates to its SDN List. See treas. govofac. These may be especially helpful to smaller firms whose OFAC compliance programs are more manual in nature. 17 You will find forms for blocking and rejection reports on OFAC39s website using the following links: 18 The Financial Industry Regulatory Authority (FINRA) offers a tool that assists firms to search for names on OFAC lists: apps. finra. orgRulesRegulationOFAC1Default. aspx . 19 See also FFIEC Manual at 140 (quotthe extent to which the bank includes account parties other than accountholders (e. g. beneficiaries, guarantors, principals, beneficial owners, nominee shareholders, directors, signatories, and powers of attorney) in the initial OFAC review during the account opening process, and during subsequent database reviews of existing accounts, will depend on the bank39s risk profile and available technology. quot). 20 Interagency Paper on Sound Practices to Strengthen the Resilience of the U. S. Financial Systems, Securities Exchange Act Release No. 47638 (April 7, 2003), 68 FR 17809 (April 11, 2003), sec. govnewsstudies34-47638.htm . 21 Policy Statement: Business Continuity Planning for Trading Markets, Securities Exchange Act Release No. 48545 (September 25, 2003), 68 FR 56656 (October 1, 2003), sec. govrulespolicy34-48545.htm .

No comments:

Post a Comment